الکاظمی احزاب عراق را تهدید کرد


الکاظمی احزاب عراق را تهدید کرد

نخست وزیر عراق در اواخر روز سه شنبه درباره تحولات کشورش و ناآرامی های اخیر سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در اواخر روز سه شنبه درباره تحولات کشورش و اعتراضات اخیر به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این سخنرانی، الکاظمی با اشاره به ناآرامی‌های چند روز اخیر عراق گفت: جنگ توسط همه احزاب و برای تضعیف دولت و تصمیم آن به دلایل انتخاباتی انجام شد.

نخست وزیر عراق همچنین افزود: ما تحقیقاتی را آغاز کردیم تا بفهمیم چه کسی به سمت تظاهرکنندگان جنبش صدر تیراندازی کرده است و دیگر اینکه بفهمیم چه کسی موشک‌ها را به منطقه سبز شلیک کرده است. در عین حال، ما مسئولیت‌های سیاسی خود را با راه اندازی گفت و گو انجام دادیم تا به راه حل کمک کنیم. اما این مستلزم آن است که همه بپذیرند.

مصطفی الکاظمی در ادامه اظهار داشت: دو سال پیش سیاست محدودسازی سلاح را در پیش گرفتیم. امروز باید با واقعیت‌های تلخ روبرو شویم. من مسئولیت خود را در قبال مردمم رها نمی‌کنم. عراق از هر شخص یا موجودی بزرگ‌تر است.

در این سخنان که به صورت زنده از رسانه‌های عراقی پخش می‌شد، مصطفی الکاظمی به احزاب هشدار داد و ضمن ابراز انزجار از عملکرد سران احزاب و جریان‌های سیاسی در قبال تحولات اخیر عراق تهدید کرد در صورت تداوم خشونت و آشوب در ‎عراق با استناد به ماده ۸۱ قانون اساسی در زمان مناسب از منصب نخست وزیری کناره‌گیری خواهد کرد. او در این ارتباط گفت: من جای خالیم را اعلام کرده ام و شما را در برابر عراق و تاریخ مسئول می دانم. هر قطره خون ناشی از شکست سیاسی است. خون پاک عراقی که دیروز بر زمین ریخت، هشداری برای هر عراقی صادق و اصیل است که امروز باید با واقعیت‌های تلخ روبرو شویم. با این حال، نیروهای امنیتی از گذاشتن لوله اسلحه در مقابل عراقی‌ها هر چقدر هم که عصبانی بودند خودداری کردند.

این اظهارات نخست وزیر عراق در واکنش به تحولات اخیر و چند ساعت پس از نشست خبری مقتدی صدر رهبر جریان صدر ایراد شد که در آن مقتدی صدر از طرفداران خود خواست به خشونت‌ها پایان داده و منطقه سبز بغداد را ترک کنند. پس از این نشست خبری، اوضاع عراق آرام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی