جامعه نباید با قرآن بیگانه باشد/مسئله آموزش باید در خانواده ها و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد


جامعه نباید با قرآن بیگانه باشد/مسئله آموزش باید در خانواده ها و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه جامعه نباید با قرآن بیگانه باشند، گفت: برگزاری این جشنواره ارزشمند بوده و مسئله آموزش باید در خانواده ها و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۶ شهریور ماه) در نشست ستاد اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: قرآن، کتاب و قانون خدا بوده و راه سعادت و نیکبختی بشریت در این کتاب آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی و حکومت اسلامی وظیفه سنگینی در قبال قرآن بر عهده دارند، گفت: جامعه روحانیت نیز در زمینه نشر معارف الهی، حفاظت و حراست از قرآن، ترتیل، حفظ، محتوای قرآن و ... نیز مسئول هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید در این مسئله حوزه های علمیه و خانواده های طلاب پیشگام باشند تا فرهنگ توجه به قرآن الگویی برای همه خانواده ها و افراد جامعه باشد.

حسینی یادآور شد: مسئولیت خانواده روحانیت در قبال قرآن نسبت به سایر خانواده های افراد جامعه چندین برابر بوده، هرچند که همه آحاد جامعه در راستای نشر و ترویج قرآن و احکام الهی مسئولیت دارند، ولی وظیفه جامعه روحانیت و خانواده های آنها سنگین تر است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری این جشنواره باعث تحرک بیشتر قرآنی در بین جامعه طلاب بوده و در این راستا نیازمند برنامه ریزی و آموزش به منظور برگزاری مطلوب جشنواره هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه جامعه نباید با قرآن بیگانه باشند، ادامه داد: برگزاری این جشنواره ارزشمند بوده و مسئله آموزش باید در خانواده ها و حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی گفت: ضرورت دارد آموزش ها سازماندهی شده، فراگیر و با احساس مسئولیت خانواده های طلاب برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به قرآن، حفظ، ترتیل، قرائت و ... را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: ادارات فرهنگی به ویژه اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را جهت برگزاری مطلوب جشنواره و تقویت آن با حوزه های علمیه داشته باشند.

وی گفت: انجام تبلیغات از طریق صدا و سیما، تبلیغات محیطی و تشویق خانواده های طلاب برای شرکت در این جشنواره یک ضرورت بوده، زیرا برگزاری جشنواره یک پایش فرهنگی، فعالیت فرهنگی و یک ضرورت برای خانواده طلاب محسوب می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط