مستندات راه اندازی محور ریلی اینچه- شاهرود تحویل رئیس جمهور شد


مستندات راه اندازی محور ریلی اینچه- شاهرود تحویل رئیس جمهور شد

گرگان- استاندار گلستان گفت: مستندات راه اندازی مسیر ریلی اینچه-شاهرود آماده و تحویل رئیس‌جمهور شده و از طریق سفیر روسیه هم پیگیر تغییر محل سرمایه گذاری از اینچه-گرمسار به اینچه-شاهرود هستیم.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: برای انتقال کالا از مسیر فعلی شمال- جنوب (فیروزکوه) با چالش‌هایی همچون شیب و فراز و فرسودگی ریل روبرو هستیم و ارتفاع تونل‌ها هم محدود بوده و ظرفیت انتقال کالا از این مسیر کمتر از سه میلیون تن است.

استاندار گلستان افزود: به دنبال راه اندازی محور اینچه برون- شاهرود- طبس که زمان را به ۴.۵ روز کاهش داده و طول مسیر را ۶۰۰ کیلومتر کمتر می‌کند، هستیم.

وی بیان کرد: این مسیر مورد علاقه کشورهای همسایه هم بوده و در زمانی که حوزه غرب به خزر ناامن شده راه اندازی کریدور در شرق می‌تواند مکمل آن باشد.

زنگانه ادامه داد: تلاش می‌کنیم در پیوست بودجه ۱۴۰۱ برای این پروژه ردیف گرفته تا مجوزات لازم برای جذب سرمایه‌گذار اخذ شود.

وی بیان کرد: از سه طریق سرمایه گذار داخلی، خارجی و صندوق تخصصی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اخذ اعتبار برای اجرایی کردن این پروژه هستیم.

استاندار گلستان عنوان کرد: مطالعه‌ای به صورت رپید سرور، انجام و گزارش تجمعی برای وزارت راه فرستاده شده است و نامه‌ای هم به برنامه و بودجه امسال شده که مجوزات ماده ۲۳ و سایر مجوزهای این کلان پروژه اخذ شود.

زنگانه توضیح داد: به دنبال این هستیم که به جای برقی کردن محور اینچه برون گرمسار با ۱.۵ میلیارد دلار توسط روس‌ها، این مسیر جدید راه اندازی شود که البته ملاحظات دیپلماتیک آن وجود داشته و باید بسیار نرم جلو برویم.

وی عنوان کرد: مستندات قوی این مسیر آماده و تحویل رئیس‌جمهور شده است و از طریق سفیر هم پیگیری لازم با روسیه انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است