گوگل کارمند مخالف قرارداد با رژیم صهیونیستی را مجبور به استعفا کرد


گوگل کارمند مخالف قرارداد با رژیم صهیونیستی را مجبور به استعفا کرد

گوگل یکی از کارمندان خود که از مخالفان سرشناس قرارداد یک میلیارد دلاری هوش مصنوعی و نظارت این غول فناوری با ارتش رژیم صهیونیستی است را مجبور به استعفا کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، آریل کورن مدیر بازاریابی ارشد شرکت گوگل سه‌شنبه در اعتراض به محیط کار خصمانه ایجاد شده از سوی مدیران این شرکت استعفا کرد.

کورن در توییتی نوشت: «این هفته به دلیل مشاهده سیاست خصمانه با کارمندانی که نظرات خود را بیان می‌کنند، گوگل را ترک می‌کنم. گوگل بلافاصله پس از مخالفت من با قرارداد یک میلیارد دلاری هوش مصنوعی و نظارتی با اسرائیل، پست من را به خارج از کشور منتقل کرد.»

این جنجال زمانی آغاز شد که کورن به همکاری ۱.۲ میلیارد دلاری گوگل با آمازون و ارتش اسرائیل در برنامه‌ای به نام پروژه نیمبوس اعتراض کرد.

او بیش از یکسال صرف سازماندهی اعتراض خود کرد تا گوگل را متقاعد کند که از این قرارداد خارج شود.

کورن گفت، مدیران گوگل به جای گوش دادن به نگرانی‌های او در آبان ۱۴۰۰ با یک اولتیماتوم او را تهدید کردند که «یا موافقت کند که از سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا به سائوپائولو در برزیل نقل مکان کند یا شغل خود را از دست بدهد».

وی افزود، هیچ توجیهی برای این حرکت اجباری وجود ندارد به همین خاطر او شکایتی را به هیئت ملی روابط کار (NLRB) ارائه کرد.

با این حال، هم گوگل و هم NLRB شکایت او را بررسی کردند و طبق گزارش‌های متعدد رسانه‌ای، هیچ تخلفی از کورن پیدا نکردند.

کورن در یک پست آنلاین که روز سه‌شنبه در پلتفرم انتشاراتی Medium منتشر شد گفت، دیدگاه‌های صریح و فعالیت‌های اجتماعی او در حمایت از مردم فلسطین موجب شد تا گوگل او را با انتقال به خارج از کشور سرکوب کند.

او در مطلبی در این پست با عنوان «همدستی گوگل در آپارتاید اسرائیل: چگونه گوگل از امکاناتش برای ساکت کردن فلسطینیان استفاده می‌کند» نوشت: «گوگل به شدت به دنبال قراردادهای نظامی است و صدای کارمندانش را از طریق خاموش کردن و انتقام‌جویی نسبت به من و بسیاری دیگر حامیان حقوق بشر فلسطین خفه می‌کند.

وی افزود، گوگل در حال استفاده از سیستم‌های DEI (تنوع، برابری، گنجاندن) و ERG (گروه منابع کارمند) خود برای توجیه این رفتار است، بنابراین تصادفی نیست که انتقام‌جویی به طور نامتناسبی بر زنان، سیاه‌پوستان، بومی‌ها و مردم این منطقه تأثیر گذاشته است.»

کورن که خود یهودی است و بیش از هفت سال برای این شرکت کار کرده گفت، اقدامات گوگل برای ساکت کردن کارکنان معترض مسبوق به سابقه است.

او در پست خود تاکید کرد: "من به طور مداوم شاهد بوده‌ام که گوگل به جای حمایت از کارمندانی که به دنبال تبدیل کردن گوگل به شرکتی اخلاقی‌تر هستند، به طور سیستماتیک صدای فلسطینی‌ها، یهودیان، عرب‌ها و مسلمانان را که نگران همدستی گوگل در نقض حقوق بشر فلسطینیان هستند، ساکت می‌کند. "

کورن ادامه داد: «طبق تجربه من، خاموش کردن گفت‌ وگو و مخالفت با این روش به گوگل کمک کرده است تا از منافع تجاری خود با ارتش و دولت اسرائیل محافظت کند. " من کارمندان گوگل را تشویق می‌کنم که پروژه نیمبوس را مطالعه کنند و در کمپین go/Drop-Nimbus اقدامی انجام دهند.»

گوگل پاسخی به ادعاهای کورن نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی