سیل، تصفیه‌خانه آب شرب در ایالت می‌سی‌سی‌پی را از کار انداخت


سیل، تصفیه‌خانه آب شرب در ایالت می‌سی‌سی‌پی را از کار انداخت

ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در پی وقوع سیلاب و از کار افتادن یک تصفیه‌خانه آب لوله‌کشی، برای توزیع آب بین ده‌ها هزار شهروند این ایالت، از گارد ملی درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی به‌دنبال بارندگی شدید و وقوع سیلاب در این منطقه، با اعلام هشدار به ۱۸۰ هزار سکنه شهر جکسون و حومه آن مبنی بر عدم استفاده از آب لوله‌کشی، برای توزیع آب و کمک‌رسانی، از گارد ملی درخواست کمک کرد.

جیم کریگ، مقام ارشد بهداشتی ایالت می‌سی‌سی‌پی گفته است که پس از ورود سیلاب به تصفیه‌خانه او.بی کِرتیس که بدون نگهبان رها شده بود، این تصفیه‌خانه از کار افتاده است.

تِیت ریوز، فرماندار می‌سی‌سی‌پی دراین‌باره به مردم این منطقه هشدار داد: از آب لوله‌کشی استفاده نکنید. تانکرها آب شرب و غیرشرب را در چندین شهر توزیع می‌کنند. تا زمان تعمیر تصفیه‌خانه، به اندازه کافی آب مطمئن و قابل استفاده وجود ندارد و این بدان معنا است که شهر قادر به مقابله به آتش‌سوزی و برآوردن سایر نیازهای ضروری نخواهد بود.

به گفته مدیر واحد مدیریت اضطرار و بحران این ایالت، تاکنون ۱۰ تریلی حامل آب به این ایالت وارد شده و ۱۰۸ دستگاه دیگر طی روزهای آتی وارد خواهد شد.

«چاکوه آن تار لومومبا»، شهردار شهر جکسون روز یکشنبه نسبت به جاری شدن احتمالی سیل در این شهر و ورود آن به منازل مسکونی، هشدار داده و ضمن اعلام وضعیت اضطراری، از اهالی این منطقه خواسته بود تا ظرف ۴۸ ساعت این شهر را ترک کنند. کارشناسان هواشناسی، پیش‌بینی کرده بودند که در نتیجه بارش‌های بی‌سابقه روزهای اخیر، سطح رودخانه «پِرل» در ایالت می‌سی‌سی‌پی تا امروز به ۳۶ فوت (بیش از ۱۰.۵ متر) خواهد رسید اما این رودخانه اواخر روز یکشنبه طغیان کرد.

در فوریه سال ۲۰۲۱ نیز، طوفان‌های زمستانی باعث شده بود تا شهروندان این شهر، چند روز آب آشامیدنی نداشته باشند و همچنین یک سال پیش نیز سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا با اعلام وضع هشداری در این منطقه، از وجود باکتری «کُلی‌فرم» در مخازن آب می‌سی‌سی‌پی خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا