هدف بسیاری از نخبگان ما حرکت برای کشورشان است


هدف بسیاری از نخبگان ما حرکت برای کشورشان است

پس از اعلام تصویب آئین نامه حمایت از نخبگان، دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به بیان جزئیات این طرح در برنامه جوان ایرانی سلام پرداخت.

انسیه خزعلی در مورد جزئیات طرح حمایت از نخبگان گفت: خوشحالم که جوانان ما در ماه‌های اخیر بسیار درخشیده اند. به طور مثال در المپیاد فیزیک اخیر با ۹ طلا در مقام اول ایستادند و پس از آن‎‌ها آمریکا با ۳ طلا در مقام دوم ایستاد. متاسفانه بسیاری از این موارد در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ نمی‌شوند و تلاش دشمن این است که توانمندی ما را کم و بیگانه را بزرگ نشان دهد.

خزعلی با اشاره به این که حرکت‌های خوبی در مسیر نگه داشتن نخبگان انجام شده است؛ گفت: طبق آئین نامه‌ای تدوین شده، همه دستگاه‌های اجرایی و تحت پوشش حکومت، ملزم هستند که به این آئین نامه عمل کنند. از جمله موارد این آئین نامه اولویت دادن استفاده از جاذبه‌های آموزشی برای جوان‌ها، نخبگان و استعداد‌های برتر است. در این آئین نامه هم برای افرادی که حرکت‌هایی را برای پیشرفت کشور انجام داده اند و طرح‌هایی را به مرحله عملیاتی رسانده اند و هم برای صاحبان استعداد برتر شرایط ویژه‌ای قرار داده شده است.

او ادامه داد: برای گرفتن پست‌های مدیریتی، کاهش سوابق مدیریتی در نظر گرفته شده است. نخبگان از این به بعد برای تبدیل وضعیت از پیمانی به دولتی به راحتی می‌توانند تبدیل وضعیت دهند. برای شناور شدن ساعات کاری یا دورکاری این افراد همکاری لازم باید انجام شود تا آن‌ها به راحتی به تحقیقات علمی بپردازند. حق الزحمه و امتیاز‌هایی مثل حق‌التحقیق و حق‌التدریس و امثالهم، در بسیاری از موارد ۵۰ درصد بیشتر از سایرین خواهد بود. اگر نخبگان بخواهند برای پیشرفت بهتر و خدمت رسانی بیشتر جابه‌جایی داشته باشند، دستگاه‌ها ملزم هستند این کار را برای آن‌ها انجام دهند.

خزعلی ادامه داد: امیدمان به این است که با پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایی که از طرف دولت می شود و غیرت و هویت دینی و ملی خود نخبگان بیشتر تقویت بشود. ما دیروز جلسه‌ای داشتیم با برگزیدگان برتر کنکور و بسیاری از خانم‌هایی که صاحب رتبه‌های برتر شده بودند این علاقه را داشتند و این که دلشان می‌خواهد برای کشورشان حرکت بکنند. در بین این‌ها افرادی هم بودند که در مدارس مناطق کاملا محروم بودند و نتوانستند از امکانات لازم برخوردار شوند و با تلاش خودشان بالا آمدند. آن ها می‌گویند ما می‌مانیم و هرگونه که شده است به این کشور خدمت می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403