تولید آثار هنری از زندگی شهید محسن جعفری در شیراز


تولید آثار هنری از  زندگی شهید محسن جعفری در شیراز

شیراز - زندگی شهید «محسن جعفری»، شهید شاخص امنیت استان فارس در اولین دوره جایزه ادبی «ساهر» دست مایه تولید آثار هنری می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ساهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: انتخاب کتاب سال امنیت بخش ویژه جایزه ادبی «ساهر» است.

میثم محمدی گفت: انجمن ادبی ساهر اولین دوره جایزه ادبی ساهر با محوریت تولید آثار هنری جاسوسی، ضد جاسوس امنیتی، کارآگاهی و پلیسی را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: نخستین دوره جایزه ادبی ساهر که روز قلم فراخوان آن منتشر شد، در گستره ملی و به مرکزیت شیراز برگزار می‌شود و روایت مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان و انعکاس این مجاهدت‌ها در آئینه ادبیات داستانی کشور از اهداف اصلی این برنامه است. همچنین این جشنواره روی آموزش و تولید محور بودن تمرکز دارد.

محمدی با اشاره به وجه تسمیه ساهر به معنی بیدار مانده تا سپیده دم، خاطرنشان کرد: جایزه ادبی ساهر با همکاری دستگاهی فرهنگی استان شکل گرفته و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پنج استان کشور با نگاه ویژه به آثار در ژانر پلیسی مهیج و کارآگاهی قبل از مراسم اختتامیه پیش بینی شده است.

وی افزود: بنا داریم در دوره‌های بعدی این رقابت را بصورت منطقه‌ای و بین المللی برگزار کنیم و آثار ارسالی به زبان‌های مختلف ترجمه خواهند شد.

تولید آثار هنری از  زندگی شهید محسن جعفری در شیراز

محمدی درباره محورها و قالب‌های آثار دریافتی نیز توضیح داد: اولین دوره جایزه ادبی ساهر در دو بخش داستان کوتاه و داستانک برگزار می‌شود و یک بخش ویژه با عنوان رقابت کتاب سال امنیت داریم در بخش کتاب سال امنیت شرکت کنندگان بهترین آثار مکتوب خود در قالب رمان یا خاطرات و زندگی نامه که بین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ چاپ و منتشر کردند می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ما از همه ناشران و نویسندگان تقاضا داریم آثارشان در این زمینه برای ما ارسال کنند.

وی ابراز داشت: علاقمندان برای‌شرکت در جشنواره ساهر و ارسال آثار می‌توانند به آدرس Saheraward.ir مراجعه کنند.

دبیر اجرایی جشنواره در ادمه یادآور شد: اختتامیه این رویداد ادبی ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ مصادف با روز جهانی داستان کوتاه برگزار خواهد شد و پس از آن بهترین آثار ارسالی به جشنواره در قالب کتاب چاپ می‌شود همچنین بنا بر تصمیم شورای مرکزی انجمن ادبی ساهر هرساله زندگی یکی از شهدای امنیت بصورت موضوع ویژه دست مایه تولید آثار هنری خواهد شد.

وی خبر داد: موضوع ویژه سال اول جایزه ادبی ساهر شهید محسن جعفری شهید شاخص مدافع امنیت استان فارس است‌. محمدی نقد کتاب‌های مطرح در این حوزه، دیدار با اساتید بنام کشور، نقد داستان و کارگاه آموزشی پیرامون موضوعات محوری را از برنامه‌های جنبی این رویداد برشمرد و گفت: دبیر علمی این رویداد استاد بیژن کیا از مفاخر استان فارس است وتا کنون با داوران بنام ومجربی در سطح کشور برای همکاری در بخش داوری این رویداد مذاکره شده است. به گزارش مهر مهلت ارسال آثار به جایزه ادبی ساهر سی دی ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی