6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!


بدن انسان ساختار بسیار عجیب، حیرت انگیز و خارق العاده است. تکامل در طی میلیون ها سال باعث به وجود آمدن سیستم بسیار پیچیده ای شده که هنوز هم نتوانسته ایم تمام رازهای آن را کشف کنیم.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

به نقل از برترین‌ها: بدن انسان ساختار بسیار عجیب، حیرت انگیز و خارق العاده است. تکامل در طی میلیون ها سال باعث به وجود آمدن سیستم بسیار پیچیده ای شده که هنوز هم نتوانسته ایم تمام رازهای آن را کشف کنیم.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

هر بار که چیزی جدید در مورد بدن انسان کشف می شود، حیرت زده و غافلگیر می شویم. پیشرفت ها در علوم مختلف، حجم زیادی از دانش برای مطالعه و بادگیری در مورد بدن ایجاد کرده است که به کمک آن توانسته ایم به واقعیت های پزشکی بسیار حیرت انگیزی دست پیدا کنیم. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 6 واقعیت پزشکی آشنا کنیم که همیشه باید در ذهن خود داشته باشید.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

1. ترکاندن جوش ها در منطقه موسوم به مثلث خطر صورت می تواند به عفونت مغزی، فلج شدن صورت یا حتی مرگ بینجامد!

پل بینی و گوشه های دهان منطقه ای را در صورت تشکیل می دهند که با نام مثلث خطر شناخته می شود. به دلیل سبک تامین جریان خون به بینی و کارکرد مناطق اطراف آن، در صورت ترکاندن جوشی که در این منطقه واقع شده است، امکان دارد عفونت به مغز سرایت کند.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

رگی در این قسمت وجود دارد که رگ های صورت را به سینوس غاری متصل می کند که خود نزدیک مغز و لایه مننثر است که اطراف مغز را پوشانده است. در حالی که ترکاندن جوش ساده ترین راه برای خلاص شدن از دست یک جوش است اما اگر به شکل درستی انجام نشود، باعث می شود که سطح پوست باز بماند و عوامل بیماری زا از این طریق وارد سینوس غاری و سپس پرده مننژ شوند که بسیار خطرناک و حتی مرگبار است.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

2. گذاشتن شکر روی زخم باعث می شود زودتر التیام بیابد!

حدود ۴,۰۰۰ سال پیش، مصریان باستان از قرار دادن مواد شیرین مانند شکر برای درمان جراحت های جنگ استفاده می کردند. به گفته پروفسور رودی سیورت، رییس بخش جراحی بیمارستان کلینیکوم در ایسار در مونیخ، این درمان ساده و بسیار قدیمی بار دیگر به دنیای پزشکی مدرن بازگشته است.

برخی پزشکان در اروپا نیز این روش را مد نظر قرار داده و با قرار دادن پمادی ساخته شده از ترکیب شکر و محلول ید توانسته اند زخم های میکروبی را درمان کنند. از این روش برای درمان انواع زخمی ها و حتی سوختگی ها استفاده می شود که با موفقیت همراه بوده است. شکر باعث خشک شدن زخم، تقویت رشد بافت تازه و از بین بردن رطوبت مورد نیاز باکتری های عامل عفونت می شود.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

3. پوشیدن شلوار جین باعث آسیب رسیدن به اعصاب و ماهیچه های پا می شود!

تحقیقات اخیر نشان داده است که پوشیدن لباس های جین می تواند باعث آسیب دیدن اعصاب و ماهیچه های پا شود، به ویژه اگر برای مدت زمانی طولانی آن ها را به تن داشته باشید. پوشیدن شلوار های جین تنگ در میان علاقمندان به دنیای مد و فشن بسیار رایج است اما وقتی پای سلامتی در میان باشد، این لباس های خاص چندان مزیتی ندارند.

محققان دریافته اند که شلوارهای جین باعث پیچیدن بیضه ها به هم و تحت فشار قرار گرفتن بیضه ها در مردان می شوند. پوشیدن شلوارهای تنگ می تواند احتمال سوزش معده را نیز افزایش دهد زیرا به شکم فشار می آورد. زنی به خاطر پوشیدن دائمی و طولانی مدت شلوار جین تنگ دچار سندرم کمپارتمان (Compartment Syndrome) شد که در آن در اثر فشار، پاهای او به سمت داخل متورم شده بود زیرا فضایی برای تورم به سمت بیرون وجود نداشت.

همچنین شلوار جین تنگ باعث کاهش جریان هوا شده و به افراد مبتلا به عفونت های سیستم ادراری نیز توصیه می شود که از پوشیدن شلوارهای جین تنگ خودداری کنند.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

4. احتمال مرگ افراد در ۲۴ ساعت پس از شنا کردن وجود دارد!

حتی اگر نشانه ای از مشکل نیز وجود نداشته باشد، افرادی که شنا کرده اند ممکن است در ۲۴ ساعت آینده بمیرند. آب باقیمانده در ریه ها می تواند بر قدرت نفس کشیدن غلبه کرده و با مشکل کردن تنفس در نهایت باعث مرگ وی شود.

اغلب قربانیان این شرایط که به آن خفگی در خشکی می گویند کودکان هستند، اتفاقی که در ۲۴ ساعت اول پس از نجات از غرق شدن رخ می دهد. معمولاً هیچ علائمی وجود ندارد غیر از اینکه قربانی احساس خستگی، مشکل در تنقس و تغییر در رفتار را از خود نشان می دهد. باید بدانید که این اتفاق در مورد کودکانی که بدون مشکل از شنا کردن باز می گردند نیز امکان رخ دادن دارد.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

5. خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز احتمال مرگ شما را افزایش می دهد!

کم خوابیدن عوارض بسیاری دارد؛ از چاقی گرفته تا دیابت، سکته قلبی و دیگر مشکلات روانی و حتی مرگ. جای تعجب ندارد که خواب کم باعث کاهش کارآیی و راندمان کاری شده و آگاهی را نیز کاهش می دهد که خود باعث افزایش امکان اشتباه و حوادث در حین کار می شود. خوابیدن برای بدن به منظور ترمیم صدمات وارد شده در طول روز حیاتی است و بدون داشتن خواب کافی، بدن آسیب پذیر بوده و امکان ابتلا به بیماری افزایش می یابد.

6 واقعیت پزشکی که همیشه از شما پنهان می کنند!

6. در مواقع حیاتی، آب نارگیل بهترین جایگزین سرم های نمکی تزریقی است!

در شرایط اضطراری که سرم های درون وریدی در دسترس نیستند، آب نارگیل می تواند به جای آن استفاده شود. از آب نارگیل در طول جنگ جهانی دوم برای تزریق به مجروحان بریتانیایی و ژاپنی استفاده شد زیرا مایع نمکی به پایان رسیده بود.

البته آب نارگین نمک کافی برای جایگزین شدن با سرم ندارد که میزان آن ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از پلاسمای خون است و همچنین به خاطر داشتن کلسیم و منیزیم مناسب بیمارانی نیست که به مشکل کلیوی یا سوختگی های شدید مبتلا هستند. بدین ترتیب از تزریق آب نارگیل به جای سرم نمکی تنها در موارد اضطراری برای درمان کاهش آب بدن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: راز جوان ماندن بعد از چهل سالگی!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403