«مهاجر سرزمین آفتاب» شصتمین تقریظ رهبر انقلاب


«مهاجر سرزمین آفتاب» شصتمین تقریظ رهبر انقلاب

عطارزاده گفت: تقریظ رهبری بر کتاب مهاجر سرزمین آفتاب شصتمین تقریظ از دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری است البته دست‌نوشته‌های ایشان بیش تر است.

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، نوشته حمید حسام، صبح امروز ۹ شهریورماه در قالب سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، علیرضا قزوه مدیر دفتر موسیقی و شعر صدا و سیما، خانواده معظم شهدا، جمعی از اهالی فرهنگ و فعالان عرصه ادبیات دفاع مقدس از جمله گلعلی بابایی، مجتبی رحماندوست و نمایندگان برخی از کشور‌ها از جمله ژاپن، استرالیا و ازبکستان در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب سرگذشت مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس، خانم «کونیکو یامامورا» است که در سنن جوانی پس از آشنایی با معارف دین مبین اسلام و ازدواج با یک جوان مؤمن ایرانی، آیین "شینتو" را کنار گذاشت و به دین اسلام و مذهب تشیع گروید و نام «سبا بابایی» را برای خود برگزید.

این کتاب به قلم حمید حسام و همکاری مسعود امیرخانی در ۲۴۸ صفحه نوشته شده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

در این مراسم که مهمانانی از مجمع جهانی اهل بیت حضور دارند، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه و حمید حسام یکی از دو نویسنده کناب «مسافر سرزمین آفتاب» به سخنرانی می‌پردازند.

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصر‌های کریسکان»، «تن‌ها گریه‌کن» و «حوض خون» تقدیر کرده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی را بر این کتاب‌ها منتشر کرده بود.

«مهاجر سرزمین آفتاب» شصتمین تقریظ رهبر انقلاب

انتشار ۶۰ تقریظ رهبری به صورت رسمی

رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» گفت: تا کنون ۶۰ تقریظ رهبری به صورت رسمی از طرف دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس منتشر شده است.

ایمان عطارزاده با بیان اینکه تقریظ‌ها و یادداشت‌های بیشتری وجود دارد که رسمی نشده است، گفت: به صورت رسمی این تقریظ‌ها از سال ۹۱ در پایگاه khamenei.ir اطلاع رسانی شده است و در مراسم‌های مختلفی رونمایی می‌شود.

وی افزود: جریان سازی‌های خوبی در خصوص ترویج کتاب‌های انقلاب دفاع مقدس شکل گرفته است و تولیدات مختلفی از قبیل فیلم، عکس، سریال، نمایشنامه، کتاب‌های صوتی، سرود و موارد دیگر داشته ایم که با استقبال خوبی در بین مخاطبان روبرو شده است.

رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آمار کتابخانه‌ها و نهاد‌های مرتبط در خصوص استقبال از انتشارات مربوط به دفاع مقدس گفت: این استقبال نشان دهنده حرکت ارزشمندی است که در موضوع جمع آوری و ثبت چنین آثاری در جامعه شکل گرفته است و به برکت تقریظ‌های رهبری کتاب‌های ادبیات جهاد و مقاومت برای نسل جوان شناخته شدند و نویسندگان قابل توجهی در عرصه ادبیات پایداری نقش آفرینی کردند.

«مهاجر سرزمین آفتاب» شصتمین تقریظ رهبر انقلاب

این مراسم همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» با معرفی آثار تقریظی و تحسین شده «حمید حسام» نویسنده این کتاب همراه شد.

در بخشی از این مراسم پس از سخنرانی حسام، آیین نکوداشت این نویسنده برای مجاهدت در عرصه ادبیات جهاد و مقاومت، با دعوت از همسران شهیدان همدانی، سلگی، چیت سازان، خوش لفظ و همسر حمید حسام صورت گرفت و برای نخستین بار تصویر ویژه و منتشر نشده از حسام در کنار رهبر معظم انقلاب نمایش داده شد.

تابلواهدایی به آقای حسام شخصا توسط رهبری امضا شد.

همچنین هدایای ویژه دیگری نیز از طرف رهبری به آقای حسام اهدا شد.

نماهنگ تقریظ رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش