تغییر رنگ کرونایی در اردبیل


تغییر رنگ کرونایی در اردبیل

اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: براساس آمار بهداشت و درمان وضعیت کرونا در اردبیل تغییر رنگ داده و با عادی‌انگاری مردم به سمت وضعیت نارنجی در حرکت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس آمار بهداشت و درمان در پیک هفتم وضعیت کرونا در اردبیل تغییر رنگ داده و با عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به سمت وضعیت نارنجی در حال حرکت هستیم.

علی محمدیان اردی با بیان اینکه ۳۷ بیمار قطعی ابتلاء به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های سرعین، خلخال و نیر در وضعیت نارنجی، اردبیل، گرمی، اصلاندوز، کوثر، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان پارس‌آباد در وضعیت آبی قرار دارد.

وی بیان کرد: از تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در استان اردبیل ۱۱ بیمار در بخش آی. سی. یو کرونا بستری بوده و ۴ بیمار پس از بهبودی مرخص شده‌اند اما متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک فوتی به دلیل کرونا در استان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل با بیان اینکه تست ۳۰ درصد از مراجعان با علائم کرونا مثبت بوده که نشان دهنده شدت شیوع این سویه از کرونا در سطح استان اردبیل و اوج‌گیری دوباره کرونا است، ادامه داد: در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

محمدیان اردی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند، گفت: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم از عادی‌انگاری بیماری خودداری کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی