قیمت اتریوم بعد از مرج افزایش می‌یابد؟ (آپدیت اتریوم) + قیمت ارزهای دیجیتال امروز


مرج (Merge) اتریوم به شمارش معکوس نزدیک شده است و روزی نیست که ارتقای مرج اتریوم را در صدر اخبار ارز دیجیتال نبینیم. به جرات می‌توان گفت که مرج اتریوم مهم‌ترین ارتقا در تاریخ صنعت نوپای بلاکچین است. هر هفته اطلاعات جدیدی از روند توسعه...

مرج (Merge) اتریوم به شمارش معکوس نزدیک شده است و روزی نیست که ارتقای مرج اتریوم را در صدر اخبار ارز دیجیتال نبینیم. به جرات می‌توان گفت که مرج اتریوم مهم‌ترین ارتقا در تاریخ صنعت نوپای بلاکچین است. هر هفته اطلاعات جدیدی از روند توسعه اتریوم منتشر می‌شود و علاوه‌بر هیجان زیاد، علامت سوال‌های بزرگی را در ذهن کاربران روشن می‌کند؛

سوالات رایج کاربران در مورد مرج اتریوم (Ethereum Merge)

  • بعد از مرج اتریوم چه اتفاقی برای توکن‌های اتریومی من می‌افتد؟
  • چطور می‌توانم ایردراپ مرج را بگیرم؟
  • مرج اتریوم چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • آیا پس از مرج کارمزد تراکنش اتریوم کم می‌شود؟
  • مرج چه تاثیری بر امنیت شبکه اتریوم دارد؟
  • آیا شبکه اتریوم در طول ارتقا متوقف می‌شود؟

این‌ها تنها بخشی از سوالاتی است که شما عزیزان روزانه از طریق کامنت‌ها و گروه تلگرامی از ما می‌پرسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با یک ویدیو به سوالات رایج درباره مرج اتریوم پاسخ دهیم. از سوی دیگر متوجه شدیم که دیدگاه‌ها و تصورات اشتباهی درباره آینده شبکه پس از مرج در ذهن شما شکل گرفته است. بنابراین در این مطلب به اصلاح این تصورات غلط خواهیم پرداخت. با میهن بلاکچین همراه باشید.

مرج اتریوم چیست؟

مرج به مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های فنی شبکه اتریوم اشاره دارد و طی آن شبکه جدید یا بلاکچین جدید ساخته نمی‌شود. هدف مرج کاهش مصرف انرژی شبکه اتریوم تا بیش از ۹۹ درصد و کاهش تورم اقتصاد ارز دیجیتال اتر است. عبارت اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۱۸ ابداع شد. در آن زمان برنامه‌های ارتقا که شامل افزایش ظرفیت تمرکززدایی شبکه و انتقال به مکانیزم PoS بودند در یک نقشه راه قرار داشتند و این نقشه راه اتریوم ۲ نام داشت. نامگذاری این چنینی این سردرگمی را ایجاد کرد که اتریوم ۲.۰ یک بلاکچین جدید است. برای رفع این سردرگمی بنیاد اتریوم در ژانویه امسال اعلام کرد که این اصطلاحات به تدریج حذف خواهد شد. در عوض، لایه‌ای که وضعیت تاریخچه اتریوم و تولید بلاک را اجرا می‌کند لایه اجرا نامیده می‌شود و به لایه‌ای که PoS را پردازش می‌کند، لایه اجماع می‌گویند. مرج به رویدادی اشاره دارد که طی آن این دو لایه با یکدیگر ادغام می‌شوند و با مهاجرت شبکه به PoS، استخراج اتر پایان می‌یابد. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با نقشه راه اتریوم ۲ مطلب زیر را مطالعه کنید.

مرج اتریوم چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بنیاد اتریوم از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که مرج اتریوم در اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ نهایی و اجرا می‌شود. طبق دیتای سایت Wenmerge زمان اجرای مرج اتریوم ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ است. منابعی که اتفاقات و پیشرفت‌های حول مرج را اطلاع‌رسانی می‌کنند هم به تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اشاره کرده‌اند. بنابراین تاریخ این رویداد بزرگ ممکن است تغییراتی جزئی داشته باشد، اما طبق اطلاعات ما مرج ۱۵ تا ۱۷ روز دیگر (از زمان نوشتن این مطلب) پیاده‌سازی خواهد شد.

  • مرج چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
    طبق اطلاعات بنیاد اتریوم، زمان دقیق مرج هنوز مشخص نیست. اما پیشبینی می‌شود که به‌روزرسانی مرج اتریوم بین ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ نهایی و اجرا شود.
  • به‌روزرسانی مرج اتریوم چیست؟
    مرج اتریوم مجموعه به‌روزرسانی‌هایی است که در جهت تغییر لایه اجماع فعلی شبکه اتریوم صورت می‌گیرد. طبق این به‌روزرسانی‌ها الگوریتم اجماع اتریوم از گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) تغییر خواهد کرد.
  • پس از مرج چه اتفاقی برای دارایی‌های اتریومی (ERC20 و NFT) می‌افتد؟
    مرج تغییری در میزان دارایی‌های روی شبکه اتریوم نخواهد گذاشت. توکن‌های شما قبل و بعد از آپدیت مرج روی بلاکچین شبکه اتریوم باقی خواهند ماند.
  • آیا شبکه اتریوم پس از مرج به اتریوم ۲ تبدیل می‌شود؟
    خیر. اتریوم ۲ عبارتی است که در نقشه راه قبلی اتریوم پس از اجرای فازهای مختلف به‌روزرسانی به شبکه اتریوم اطلاق می‌شد. اکنون این عبارت منسوخ شده و دیگر استفاده نمی‌شود. بنابراین پس از آپدیت Merge همچنان این شبکه اتریوم نامیده می‌شود.
  • مرج در دنیای ارز دیجیتال به چه معناست؟
    مرج (Merge) به معنای ادغام و به یکی از گام‌های نقشه راه شبکه اتریوم گفته می‌شود. مرج در عمل به معنای ادغام لایه اجرای شبکه اصلی اتریوم با بیکن چین (لایه اجماع مبتنی بر PoS) است.
  • ارز دیجیتال اتریوم ۲ چیست؟
    در حال حاضر رمزارزی به نام اتریوم ۲ یا ETH2 وجود ندارد. اگر هم ایجاد شود روی شبکه اصلی اتریوم نخواهد بود. رمزارز اتریوم ۲ یا حاصل اقدامات سودجویانه برخی افراد برای کلاهبرداری یا رمزارز شبکه فورک اتریوم است.
  • بعد از مرج چطور اتریوم ماین (استخراج) کنیم؟
    از آن‌جایی که پس از اعمال مرج، الگوریتم گواه اثبات کار متوقف می‌شود، عملا استخراج اتریوم غیرممکن شده و دیگر نمی‌توانید اتریوم استخراج یا ماین کنید.

آیا اتریوم جایگاه بیت کوین را تصاحب می‌کند؟

در حال حاضر بیت کوین با در اختیار داشتن حدود ۴۷۱ میلیارد دلار حدود ۴۰.۶٪ از سهم بازار (دامیننس) را در اختیار دارد و به عنوان بزرگترین رمزارز بازار شناخته می‌شود. این میزان برای اتریوم به ترتیب برابر ۲۴۴ میلیارد دلار و ۲۱٪ است. کمترین اختلاف ثبت شده برای مارکت کپ بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۱۷ و حدود ۱۷٪ اختلاف ثبت شده است. رشد اخیر قیمت اتر باعث شده است که مجددا شاخص فلیپنینگ (Flippening) افزایش یابد.

همان‌طور که اشاره شد بنا به بررسی سایت میهنبلاکچین در حال حاضر قیمت اتریوم نسبت به قیمت بیت کوین باید حدود ۹۶٪ رشد داشته باشد تا جایگاه BTC را در صدر جدول ارز دیجیتال (رمزارزها) بدست آورد. در حال حاضر این مهم حداقل در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد اما نکته امیدوارکننده برای اتریوم فراگیر شدن استفاده از آن در مقابل بیت کوین است.

قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر در بازار ارز دیجیتال

قیمت اتریوم بعد از مرج افزایش می‌یابد؟ (آپدیت اتریوم) + قیمت ارزهای دیجیتال امروز

1. قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در حال حاضر 20,303 دلار یا 610,206,665 تومان است.

قیمت اتریوم بعد از مرج افزایش می‌یابد؟ (آپدیت اتریوم) + قیمت ارزهای دیجیتال امروز

2. قیمت تتر (USDT)

قیمت تتر در حال حاضر 1 دلار یا 30,055 تومان است.

قیمت اتریوم بعد از مرج افزایش می‌یابد؟ (آپدیت اتریوم) + قیمت ارزهای دیجیتال امروز

3. قیمت اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در حال حاضر 1,590.63 دلار یا 47,806,384.65 تومان است.

قیمت اتریوم بعد از مرج افزایش می‌یابد؟ (آپدیت اتریوم) + قیمت ارزهای دیجیتال امروز

نکته : قیمت دهای از سایت میهن بلاکچین برداشته شده‌است، قیمت سایر ارزهای دیجیتال در صفحه قیمت ارز دیجیتال میهن بلاکچین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی