کاهش نرخ امید به زندگی در آمریکا برای دومین سال متوالی


کاهش نرخ امید به زندگی در آمریکا برای دومین سال متوالی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده اعلام کرد: همه گیری کووید-۱۹ برای دومین سال متوالی نرخ امید به زندگی را در این کشور کاهش داده است.

کاهش نرخ امید به زندگی در آمریکا برای دومین سال متوالی

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس داده‌های دولتی، نرخ امید به زندگی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ برای دومین سال متوالی به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۹۶ رسیده است که تحت تاثیر همه گیری کووید-۱۹ بوده است.

در گزارش این مرکز آمده است: کاهش تقریبا یک ساله نرخ امید به زندگی از سال ۲۰۲۰ و رسیدن به ۷۶.۱ سال، چشمگیرترین کاهش دو ساله امید به زندگی در بدو تولد در حدود یک قرن گذشته است.

همچنین نابرابری در نرخ امید به زندگی بین مردان و زنان سال گذشته افزایش یافته و به بالاترین میزان در بیش از دو دهه گذشته رسیده و اکنون انتظار می ‌رود مردان ۷۳.۲ سال عمر کنند که تقریبا شش سال کمتر از زنان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارها نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در نیمی از کاهش نرخ امید به زندگی طی سال گذشته نقش داشته و اوردُز مواد و بیماری های قلبی نیز از عوامل اصلی بوده است. در سال ۲۰۲۱، کووید-۱۹ با مرگ بیش از ۴۶۰ هزار نفر در ایالات متحده مرتبط بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس