احمد نجفی با سریال اربعینی «شاهچراغ» به تلویزیون می‌آید


احمد نجفی با سریال اربعینی «شاهچراغ» به تلویزیون می‌آید

احمد نجفی با اشاره به حضور خود در سریال «ماهچراغ» گفت: داستان این سریال در یک موکب دنبال می‌شود و درباره اراده افراد و تشویق آنان به اهدای عضو است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه شب فیروزه‌ای شب گذشته سه‌شنبه ۸ شهریورماه از شبکه پنج سیما پخش شد. مهمان این قسمت از برنامه احمد نجفی بازیگر و مجری تلویزیون و مجتبی صادقی خوشنویس بودند.

احمد نجفی که خود اصالتاً خرمشهری است، از لزوم نگاه ویژه به مردم جنوب کشورمان گفت و تاکید کرد: «باید نگاه ویژه‌ای به جنوب شود. بسیاری از مردم این مناطق در گرمای بیش از ۵۰ درجه مشغول فعالیت تولیدی برای کشورشان هستند. آنان کسانی‌اند که اسکلت اقتصادی کشور ما را می‌سازند.»

او هم‌چنین بر کتابخوانی تاکید کرد و گفت: «باید بچه‌هایمان را از همان سنین کودکی به کتابخوانی تشویق کنیم. همانطور که می‌دانید همسر من اوکراینی است، البته اکنون و پس از گذشت سال‌ها حضور در ایران، به نوعی ایرانی محسوب می‌شود؛ او همیشه از من درخواست دارد تا در برنامه‌ها از مردم بخواهم که «کتاب بخوانند». فراموش نکنید که ما یک ملت فرهنگی هستیم و انقلاب ما نیز فرهنگی بوده است. لازمه فرهنگ، کتاب است.»

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه مطالعه کتاب را از چند سالگی آغاز کرده است، گفت: «سن بسیار کمی داشتم که کتاب می‌خواندم. خاطرم هست که به دبیرستان شبانه‌روزی اندیشه می‌رفتم. در آنجا به بچه‌ها کتابخوانی یاد می‌دادند. اتاق مطالعه داشتیم و روزی یکی دو ساعت باید کتاب می‌خواندیم. در آن زمان کتاب‌های هیجان‌انگیز «مایک هامر» را می‌خواندم.»

او ادامه داد: «خاطرم هست یک روز پدرم از تهران آمده بود و دو جعبه در دست داشت. گفت: اینها برای توست. پرسیدم: برای چیست؟ پاسخ داد: «دست از خواندن این کتاب‌های بی فایده بردار و اینها را بخوان.» صندوق چوبی را باز کردم، دستم را داخل بردم و اولین کتابی که به دستم رسید، «ایلیاد و ادیسه» هومر بود. سن خیلی کمی داشتم و برای فهمیدن متن کتاب، باید هر صفحه را ۳ بار می‌خواندم،‌ اما باز هم شروع کردم. این کار پدرم، بزرگترین لطف او در حق من بود و بعد از آن دیگر هیچ وقت کتابخوانی را رها نکردم.»

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سریال «ماهچراغ» صحبت کرد. این سریال قرار است از شبکه ۵ پخش شود. او گفت: «کاری درباره اربعین دارم که قصه زیبا و آموزنده‌ای دارد. داستان این سریال در یک موکب دنبال می‌شود و درباره اراده افراد و تشویق آنان به اهدای عضو است. این سریال به شیوه‌ای سمبلیک به اربعین می‌پردازد.»

مجتبی صادقی هنرمند خوشنویس که بسیاری از کارهای هنری او در مناظر شهری تهران نصب شده است، دیگر مهمان شب فیروزه‌ای بود که به گفت‌وگو با سیدمرتضی حسینی نشست. او گفت: «در زمینه کتابت قرآن و خطوط قرآنی فعالیت دارم. همان طور که می‌دانید اصیل‌ترین خطوط همان خط‌هایی هستند که با آنها کتابت قرآن انجام می‌دهیم. به ویژه خط ثلث که اولین خط ایرانی و اصیل‌ترین آنهاست. جالب است بدانید که به خط ثلث، مادر خطوط می‌گویند.»

او ادامه داد: «خوشحالم که سال‌هاست خادم فرهنگی آستان قدس هستم و تعدادی از کتیبه‌ها و پارچه‌هایی که داخل حرم هست را خوشنویسی کرده‌ام. به این خادمی خود بسیار افتخار می‌کنم و یکی از معجزات زندگی من بوده است.»
یکی از کارهای ماندگار این هنرمند خوشنویس، شعر زیبایی است که با خوشنویسی او بر روی مزار شهید سلیمانی نقش بسته است. صادقی درباره این اتفاق نیز گفت: «خاطرم هست زمانی که پوش ضریح حرم مطهر رضوی را طراحی می‌کردم، خطاطی و طراحی سنگ قبر مزار حاج قاسم نیز بهم پیشنهاد شد که هم‌اکنون خروجی این اتفاق را بر مزار مطهر ایشان می‌بینید. واقعا افتخار بسیار بزرگی برای من بود.»

احمد نجفی نیز چند جمله‌ای درباره شهید سلیمانی سخن گفت: «به نظرم شهید سلیمانی تنها عارف تاریخ مقاومت جهان است. درست است که او مرد جبهه بوده، اما تفکراتش بسیار عارفانه است.»

جُنگ «شب فیروزه‌ای» هر هفته دوشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه پنج پخش می‌شود. این برنامه که با اجرای سیدمرتضی حسینی روی آنتن می‌رود، در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تهیه و تولید می‌شود.

۵۷۲۴۴

کد خبر 1668603

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 10 فروردین + فیلم