افزایش قیمت طلا و سکه در بازار/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه


افزایش قیمت طلا و سکه در بازار/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز روندی افزایشی را طی کرد. کارشناسان معتقدند در صورت توافق در مذاکرات، احتمال دارد این روند معکوس شود و قیمت سکه به ۱۱ میلیون تومان نیز برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته روندی افزایشی را طی کرد. سیگنال‌های برجامی و همچنین افزایش قیمت دلار، نرخ‌ها را در بازار طلا و سکه افزایشی کرد.

در بازار چه گذشت؟

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۹۱ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود چهار هزار تومان بیشتر از دیروز است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد قیمت سکه تا پایان شهریورماه و در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین، تا مثبت و منفی سه درصد نوسان داشته باشد.

او افزود: در صورت توافق در مذاکرات وین، قیمت سکه ممکن است به ۱۱ میلیون تومان هم برسد. اما اگر نتیجه نهایی برجام مثبت نباشد، قیمت سکه در سیر صعودی، می‌توان تا حدود کانال ۱۶ میلیون تومانی نیز پیش برود.

این کارشناس چندی پیش نیز گفته بود، اگر توافق حاصل شود و اونس جهانی به هزار و ۸۰۰ تا ۸۵۰ دلار برسد، همچنین دلار به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شود، امکان صفر شدن و حتی منفی شدن حباب سکه وجود دارد. وقوع این شرایط البته به اعتقاد او، کمی بعید است.

موسوی توضیح داد: در این شرایط سکه به ۱۱ میلیون تومان نیز می‌رسد. اما این ریزش قیمت برای ربع‌سکه و نیم‌سکه بیشتر خواهد بود. زیرا این دو حباب بیشتری دارند.

آخرین تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس