والدین واکسیناسیون فرزندان را جدی بگیرند


والدین واکسیناسیون فرزندان را جدی بگیرند

شیراز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، والدین باید موضوع واکسیناسیون فرزندان را به طور جد پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید حسینی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، بر جدی گرفتن هم استانی‌ها در تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان در حال چرخش در جامعه است تاکید کرد: تزریق و تکمیل واکسن علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از مهم‌ترین اصول ایمنی در برابر این بیماری است.

او ادامه داد: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه در برابر بیماری کووید ۱۹، نیازمند پایبندی مردم به تکمیل واکسیناسیون علیه کروناویروس و رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است.

مسؤول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و با توجه به ضرورت پوشش واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس، از والدین خواست تا مشارکت جدی تری در واکسیناسیون فرزندان خود داشته باشند.

او همچنین به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی توصیه کرد: ضرورت دارد این افراد تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

دکتر حسینی اظهار کرد: مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در کاهش آمارهای ابتلاء، بستری و فوت ناشی از این بیماری نقش مؤثری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس از خوددرمانی بپرهیزند و هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت