اسناد بالادستی و کلان آموزشی بازبینی می‌شوند


اسناد بالادستی و کلان آموزشی بازبینی می‌شوند

نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های برتر و منطقه یک در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های برتر و منطقه یک با حضور دکتر رشید جعفرپور قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی، دکتر محمدعلی اسلامی مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی، دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، دکتر هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و دیگر معاونان دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

کار فرهنگی پایدار در بستر آموزشی امکانپذیر است

هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه محل تربیت قوه عاقله کشور است، گفت: برای ایجاد تغییر که نتایج آن در عمل مشاهده شود و ملموس باشد، راهبردی جز تغییر نگاه در فعالیت‌ها و موضوعات فرهنگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر برگزاری فعالیت‌های مناسبتی و رویداد محور، باید فرهنگ را در فرآیند آموزشی نیز تعریف کنیم، افزود: انتقال فرهنگی ماهیت آموزشی و مبتنی بر یادگیری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار کرد: برای تغییرات بنیادین در رفتار، نگرش و ارزش‌ها برگزاری رویدادها نمی‌تواند اثرگذاری قابل ملاحظه‌ای داشته باشند بلکه کار فرهنگی پایدار در بستر آموزشی امکانپذیر است.

اسناد بالادستی و کلان آموزشی در حال بازبینی است

رشید جعفرپور قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی در این جلسه اظهار کرد: ابلاغیه‌ای به صورت مشترک توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی جدید در حال آماده سازی و تنظیم است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های سطح یک و منطقه یک می‌توانند برای دیگر دانشگاه‌ها الگو باشند، گفت: موضوعات مرتبط با دفاع مقدس با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس باید در آیین نودانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

جعفرپور اظهار کرد: دانشگاه‌ها برای دانشجویان برنامه‌های رسمی خواهند داشت اما علاوه بر آن باید برنامه‌های فرهنگی در سطح کوچک‌تر برگزار شود.

قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی در امور فرهنگی، اجرایی و مالی در پایان تاکید کرد: اسناد بالادستی و کلان آموزشی در حال بازبینی است و قطعاً در آینده تغییرات قابل ملاحظه‌ای را شاهد خواهیم بود.

انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها باید بازیگران اصلی در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها باشند

محمدعلی اسلامی مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی در این نشست اظهار کرد: بحث بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان دوره کارشناسی مهمترین دوره از حیث فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود چرا که دانشجو در این دوره با زیست‌بوم فعالیت‌های فرهنگی آشنا خواهد شد و می‌تواند زودتر وارد کنشگری‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی شود.

وی تأکید کرد: دانشجویان در مراسم آیین ورودی باید با چشم انداز حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خود آشنا شود و همچنین شناسایی ظرفیت‌های خارج از دانشگاه برای دانشجویان اهمیت دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در واقع مراسم آیین ورودی برای دانشجویان نشست هویت‌بخش است زیرا دانشجو می‌تواند با هویت دانشگاهی خود آشنا شود.

اسلامی بیان کرد: انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها باید بازیگران اصلی در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها باشند و معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نباید نقش تصدی گرایانه داشته باشند. از این رو دانشجویان فعال در انجمن‌ها و تشکل‌ها و کانون‌ها با بستر سازی مناسب می‌توانند به صورت همگرایانه مسئول برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله آیین ورودی نودانشجویان شوند.

در بخش‌هایی از نشست دکتر محمدرضا اخضریان کاشانی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران جزئیاتی از آیین ورودی نودانشجویان ۱۴۰۱ ارائه کرد. همچنین دیگر معاونان دانشگاه‌ها نیز به برنامه‌های خود پیرامون آیین ورودی نودانشجویان نیز اشاره کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن