نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/ امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید


نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/  امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید

رقابت های وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در روزهای 24 و 25 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و امیرمحمد یزدانی نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد خواهیم پرداخت که در روزهای 24 و 25 شهریورماه انجام خواهد شد.

*سومین یزدانی هم مدال طلای جهان را به دست خواهد آورد؟
بعد از شکست سنگین در فینال سال گذشته وزن ۶۵ کیلوگرم که او را به مدال نقره جهان رساند، امیرمحمد یزدانی تصمیم گرفت به دلیل وزن بالای خود تغییر وزن داده و به یک وزن بالاتر برود. کشتی گیر جویباری در نخستین رقابت خود در وزن ۷۰ کیلوگرم، با شکست مقابل محمدمهدی یگانه جعفری به مدال برنز قهرمانی کشور رسید اما با قهرمانی در جام یاشار دوغو نشان داد که در این وزن هم می تواند یک مدعی جدی باشد. یزدانی در جام تختی نیز با غلبه بر مدعیان داخلی و آرمان آندرسیان ارمنستانی به مقام اول رسید تا برای سومین دوره متوالی، جواز پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت های جهانی را به دست آورد، به این امید که پس از رضا و حسن یزدانی، سومین کشتی گیر جویباری با نام خانوادگی یزدانی باشد که بر بام کشتی دنیا می ایستد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/  امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید

*در انتظار رقابت مجدد یزدانی و آکمات علیف
امیرمحمد یزدانی که با 13هزار امتیاز در رتبه سیزدهم وزن 70 کیلوگرم قرار دارد، سید پنجم این وزن را به خود اختصاص داده و در مرحله یک چهارم نهایی احتمالاً در مقابل سیرباز تالگات قرار خواهد گرفت. کشتی گیر قزاقستانی که قهرمانی آسیا و دو مدال برنز جوانان جهان را در کارنامه دارد و امسال نیز به مقام سوم قاره کهن رسید. سید یک این وزن که در نبود مدافع عنوان قهرمانی یعنی گاجیف لهستانی مدعی اصلی قهرمانی به شمار می رود، ارنظر آکمات علیف قرقیزستانی است که سال گذشته در همین وزن به مدال نقره رسید. او که در آخرین تقابل خود با یزدانی موفق شد در انتخابی المپیک توکیو با نتیجه 15 بر 13 به پیروزی برسد، شروع خوبی در رقابت های امسال نداشت و پس از حذف از جام یاشار دوغو، در قهرمانی آسیا نیز به مدال نقره رسید اما دو رقابت آخر خود یعنی تورنمنت تورلیخانوف و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را با قهرمانی به پایان رساند. دیگر کشتی گیر حاضر در بالای جدول باکار اندوم از گینه بیسائو است که امسال قهرمان قاره آفریقا شده است.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/  امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید

*یاکوبیشویلی و آندرسیان در پایین جدول
سید دوم وزن 70 کیلوگرم در اختیار زورابی یاکوبیشویلی گرجستانی است. قهرمان سابق جهان که سال گذشته در همین وزن به مدال برنز دست پیدا کرد، امسال نیز اگرچه در جام یاشار دوغو مغلوب یزدانی شد اما در قهرمانی اروپا به مدال طلا رسید تا خود را آماده کسب چهارمین مدال جهانی نشان دهد. آرمان آندرسیان ارمنستانی که سال گذشته عرفان الهی را از دور رقابت ها کنار زد و خودش نیز در نهایت پنجم شد، سید سوم این وزن و حریف احتمالی یاکوبیشویلی در نیمه نهایی است. او که امسال حضور چندان فعالی در مسابقات نداشته، در قهرمانی اروپا با شکست مقابل یاکوبیشویلی و در جام تختی هم پس از باخت به یزدانی به عنوان نایب قهرمانی رسید. زین آلن رترفورد آمریکایی و صلاح الدین کیلیچ سالایان ترکیه ای، دو کشتی گیر دیگری هستند که در نیمه پایینی جدول رقابت خواهند کرد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/  امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید

*سایر مدعیان
در این وزن که مدعیان بدون سید چندان خطرناکی ندارد، می توان به نام تایشی ناریکونی ژاپنی اشاره کرد که پس از گذراندن دوران محرومیت 4 ساله خود، بازگشتی طوفانی به مسابقات داشت و با غلبه بر تالگات و آکمات علیف به مدال طلای قهرمانی آسیا رسید. همچنین نباید از رمضان رمضانوف روسی الاصل نیز غافل شد که زیر پرچم بلغارستان مسابقه می دهد و امسال در قهرمانی اروپا سوم شد. از میان دیگر نفرات حاضر در این وزن هم می توان از جوشگون عظیموف آذربایجانی و ماکسیم ساکولتان مولداویایی نام برد.

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش چهارم)؛/  امیرمحمد یزدانی؛ آماده افتخارآفرینی در وزن جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام