پاکستان واردات مواد غذایی از هند را رد کرد


پاکستان واردات مواد غذایی از هند را رد کرد

نخست وزیر پاکستان بهبود شرایط تجاری با هند را منوط به حل مسئله جامو و کشمیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بحبوحه بحران ناشی از وقوع سیل، نخست وزیر پاکستان احتمال واردات مواد غذایی از هند را رد کرد.

در حالیکه روز گذشته «مفتاح اسماعیل» وزیر دارایی پاکستان گفته بود که مسیرهای تجاری این کشور با همسایه خود هند در جهت رفع کمبودهای ناشی از سیل ویرانگر اخیر باز خواهد شد، «شهباز شریف» اما امکان واردات مواد غذایی از هند را رد کرد.

نخست وزیر پاکستان در یک نشست مطبوعاتی با نمایندگان رسانه‌های خارجی، مشکلات فعلی تجارت با هند را به اقدام دولت دهلی نو برای لغو وضعیت نیمه خودمختار ایالت جامو و کشمیر در سال ۲۰۱۹ مربوط دانست و تاکید کرد که الحاق کشمیر به اجبار و از طریق لغو ماده ۳۷۰ صورت گرفته است.

شریف در این کنفرانس خبری اعلام کرد: من آماده هستم با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند گفتگو کنم. ما نمی توانیم جنگ را تحمل کنیم. باید منابع ناچیز خود را برای کاهش فقر اختصاص دهیم، با این حال بدون حل چنین مسائلی نمی توان در صلح زندگی کرد.

هند اعلام کرده که هر آنچه با جامو و کشمیر مرتبط است مسئله داخلی این کشور محسوب می شود. اسلام آباد به دلیل این تصمیم روابط دیپلماتیک و تجاری خود با دهلی نو را کاهش داده و گفته تنها زمانی که هند از تصمیم خود در جامو و کشمیر عقب نشینی کند، مبادلات دو جانبه را از سر می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی