دست‌آورد سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی باید ملموس باشد


دست‌آورد سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی باید ملموس باشد

بجنورد- نماینده مردم بجنورد با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری نسبت به پرهیز از کارهای نمایشی بیان کرد: امیدواریم سفر وزیر جهاد کشاورزی دست‌آوردهای ملموسی برای مردم خراسان شمالی داشته باشد.

سیدمحمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های استان که در سفر مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید معظم‌له قرار گرفته بود بخش کشاورزی و دامداری است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اشتغال گسترده مردم خراسان شمالی در بخش کشاورزی به دلیل پتانسیل بالای این استان حکایت از اهمیت این مقوله در خراسان شمالی دارد.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری نسبت به پرهیز از کارهای نمایشی توسط مسئولین بیان کرد: امیدواریم این سفر که با اشراف کامل نسبت به نظام مسائل حوزه کشاورزی و دامداری انجام می‌شود دست‌آوردهای ملموسی برای مردم خراسان شمالی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: قشر مظلوم و مولد دامدار این روزها در پی تورم افسار گسیخته نهاده‌های دامی محکوم به ضرر است و انگار قرار نیست متولیان امر در راستای حل بحران‌های این حوزه کوچک‌ترین قدمی بردارند.

پاکمهر با اشاره به برخی نارسایی‌های در مقوله خرید تضمینی دام زنده توسط شرکت پشتیبانی امور دام گفت: عدم پرداخت هزینه و خرید محدود امید قشر دامدار را از اجرای این طرح ناامید کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اثر مخرب کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن خشکسالی‌های اخیر بیان کرد: برنامه و اعتبارات این حوزه از قبیل تغییر روش آبیاری، احیای قنوات، و… در خراسان شمالی باید شفاف و صریح اعلام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسویه بدهی دولت به گندم‌کاران در ازای خرید تضمینی گندم باید در صدر دستورات و اقدامات وزیر جهاد کشاورزی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: سیاست‌های حمایتی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در مسائلی از قبیل سرمازدگی، آفات، خشکسالی نیاز به بازنگری اساسی دارد.

پاکمهر ضمن انتقاد نسبت به امتناع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی و دامداری بیان کرد: با چند برابر شدن بهای ادوات کشاورزی دولت محکوم به حمایت مالی از کشاورزان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت غذایی باید در دستور کار مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باشد و بررسی عملکرد وزارت‌خانه در این مقوله امیدوارکننده نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره بازیگران خردسال سریال آوای باران+ بیوگرافی و عکس های خصوصی در خارج!