کاهش 2 هزار عددی پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر


کاهش 2 هزار عددی پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع قضات و کارکنان دادگاه‌های های تجدیدنظر استان تهران گفت: با اقدامات شبانه روزی و فعالیت قضات دادگاه های تجدید نظر استان تهران در شش ماهه اخیر، تعداد...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع قضات و کارکنان دادگاه‌های های تجدیدنظر استان تهران گفت: با اقدامات شبانه روزی و فعالیت قضات دادگاه های تجدید نظر استان تهران در شش ماهه اخیر، تعداد موجودی پرونده‌های قضایی از ۲۸ هزار پرونده به ۲۶ هزار پرونده کاهش یافته است.

کاهش 2 هزار عددی پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر

وی با بیان اینکه میانگین وارده پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران ۲۴۰ فقره پرونده است، افزود: تعداد وارده پرونده‌ها در شعب دادگاه‌های حقوقی ۲۴۵ فقره، در شعب دادگاه‌های کیفری ۲۰۸ فقره و در شعب دادگاه‎های خانواده ۳۴۸ فقره است.

القاصی القاصی با بیان اینکه هر شعبه دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران معادل دو شعبه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: این حجم از کار در آرامش و تمرکز همکارانم به ویژه در مسائل شخصی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید شعب تجدید نظر در استان تهران فعال شوند، گفت: باید شعب فعال در دادگاه‌های تجدید نظر استان به بیش از ۱۱۰ شعبه فعال برسد که لازمه آن چرخش نیرو ‌در مجموعه دادگستری استان است که باید انجام شود. رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه یکی از اقدامات برای رفاه حال قضات تامین مسکن آن‌ها است، افزود: 170 منزل در حال ساخت داریم که ۷۰ درصد این منازل نیز پیشرفت فیزیکی دارد، لذا اگر این منازل تکمیل شود بخشی از دغدغه همکاران در بخش مسکن را فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دادگستری استان تهران فعال شدن مجتمع شماره دو دادگاه‎های تجدید نظر در استان است، گفت: بنا داریم تا این مجتمع را در غرب تهران فعال کنیم تا تراکم کار‌ در این مجموعه کاهش پیدا کند، لذا اگر تعداد نیروی قاضی برای استقرار در این مجتمع تامین شود، این پروژه انجام خواهد شد.

القاصی مهر با اشاره به مشکلات و درخواست‌هایی که در این جلسه توسط قضات دادگاه‌های تجدید نظر عنوان شد، تصریح کرد: این موارد نکاتی بود که دغدغه تمام همکاران است و در این جلسه به آن پرداخته و بیان شد.

وی گفت: در شروع دوره مدیریت جدید شاهد تلاش‌ها وپیگیری های صورت گرفته از لحاظ تکریم مجموعه قضایی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: امروز در دوره تحول و تعالی مدیریت قوه قضاییه آنچه که دغدغه همکاران است به مراتب بیشتر مورد پیگیری و دغدغه رئیس قوه قضاییه و معاون اول دستگاه قضاییدکتر مصدق است؛ شاهد هستم در آغاز این دوره از مدیریت جدید دستگاه قضایی ‌که چه تلاش‌ها و ‌چه پیگیری‌هایی توسط معظم له انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مدیریت امروز در تاریخ قوه قضاییه کم‌نظیر است، مدیریتی عالمانه، عاقلانه، هوشمند ‌و ‌با نگاهی همه ‌جانبه بر تمام موضوعات حاکم ‌است.

وی با اشاره به شخصیت علمی و عالمانه معاون اول قوه قضاییه افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق، از شخصیت های برجسته حوزوی و علمی دانشگاهی می باشند که در بسیاری از جلسات شاهد این هستم که تمام توان خویش را وقف دستگاه قضایی در مسیر تحول و تعالی قوه قضاییه قرار داده و همچنین تلاش های بسیار زیادی را در برگزاری جلسات متعدد با مجلس و نمایندگان و مجموعه دولت سیزدهم در خصوص رفع مشکلات قوه قضائیه دارند.

علی القاصی مهر گفت: رویکرد تخصصی، علمی و دانشگاهی دکتر مصدق توام با عقلانیت و با نگاهی ارزشمدارانه در قوه قضائیه است و در کنار پیگیری های مجدانه از نظرات ارزشمند و رهنمودهای ایشان در جلسات مختلف و عرصه های تصمیم گیری در قوه قضائیه بهره مند می شویم. وی افزود: در فرایند لایحه بودجه سالانه دولت در سال 1401 با پیگیری‌ها و تلاش های معاون اول قوه قضاییه از دولت و مجلس، تمهیدات لازم برای اینکه بخشی از دغدغه‌های قضات و زحمات کارکنان ‌جبران شود، موارد قابل توجهی لحاظ شده است که امیدواریم در آینده نزدیک ثمره این تلاش ها و زحمات دکتر مصدق و مسئولان عالی در ترمیم حقوق کارکنان نهایی و اجرایی شود. القاصی ادامه داد: در پی پیگیری‌های انجام شده، ساختار تشکیلاتی دادگستری استان تهران تصویب و ۴۵۰ شعبه به دادگستری استان اضافه شد. وی افزود: مهمترین مشکل موجود در مجموعه‌ دادگستری استات تهران دو موضوع کمبود قاضی و ‌ بحث اطاله و ‌معوق ماندن پرونده‌های قضایی است که اگر این موارد حل و فصل شوند قطعا بخشی از مشکلات و معضلات قضات نیز برطرف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران