فیلم / دست این محیط بان ایرانی طلاست ! / تبدیل زباله پلاستیک به شمش گران قیمت !


فیلم / دست این محیط بان ایرانی طلاست !  / تبدیل زباله پلاستیک  به شمش گران قیمت !

رکنا: محیط بان ایرانی، مخترع 6 دستگاه با ارزش است که 4 دستگاه نجاتگر طبیعت ایران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اصغر درخشان - محیط بان منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری است. محیط بانی که در کنار نگهبانی از طبیعت و حیات وحش ایران به فکر بهبود شرایط نگهبانی از محیط زیست است. او برای نجات طبیعت کشور از آسیب ها و حمله شکارچیان و حریق هایی که مراتع و جنگل ها را درگیر می کند و می سوزاند ، اختراع های با ارزشی انجام داده است که ثبت اختراع هم شده اند اما مورد بی حمایتی قرار گرفته و این دستگاه های موثر و ارزشمند ، بی استفاده مانده اند.

اصغر درخشان - محیط بان منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری اولین اختراع خود را سال 1388 انجام داد. دستگاه ردیاب مکان تیراندازی و شناسایی وحوش و حتی نوع سلاحی که با آن شکار شده است.

اختراع های بعدی اصغر درخشان - محیط بان منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری دستگاه خاموش کننده آتش مراتع و جنگل ها از راه دور است. دستگاه بعدی که توسط وی ثبت اختراع شده است پمپی است که به جای آب، خاک را می کشد.

یکی از دستگاه های جالب و مفیدی که اصغر درخشان - محیط بان منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری به اختراع آن رسیده است دستگاه جمع آوری پلاستیک از طبیعت و تبدیل آن به شمش پلاستیک و برگشت مجدد آن به صنعت پلاستیک است که ضمن پاکسازی طبیعت از زباله های پلاستیک به صنعت پلاستیک هم کمک می کند.

اصغر درخشان - محیط بان - شن نمک پاش را نیز اختراع کرده است که مورد استفاده قرار گرفته است.

وی می گوید که در حال حاضر سعی دارد دستگاهی برای کمک به بیماران پرانتزی طراحی کند.


حجم ویدیو: 83.93M | مدت زمان ویدیو: 00:04:23

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان