تاریخ رونمایی از پردازنده‌های نسل 13 اینتل لو رفت


بر اساس اعلام یکی از افشاگران، اینتل قصد دارد در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) از پردازنده‌های نسل ۱۳ خود موسوم به Raptor Lake رونمایی کند. باید خاطرنشان کنیم AMD هم قصد دارد در همین روز عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های خود را کلید بزند. البته در...

بر اساس اعلام یکی از افشاگران، اینتل قصد دارد در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) از پردازنده‌های نسل ۱۳ خود موسوم به Raptor Lake رونمایی کند. باید خاطرنشان کنیم AMD هم قصد دارد در همین روز عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های خود را کلید بزند.
تاریخ رونمایی از پردازنده‌های نسل 13 اینتل لو رفت
البته در مورد این تاریخ، قبلا هم گزارش‌هایی منتشر شده ولی حالا با قاطعیت بیشتری می‌توانیم آن را مطرح کنیم. در ضمن گفته می‌شود در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل به دست کاربران می‌رسند. خوشبختانه این پردازنده‌ها از نظر سوکت مانند نسل قبلی هستیند و بنابراین کاربران نیازی به تعویض مادربرد نخواهند داشت.
اینتل برای این پردازنده‌ها از فناوری ساخت ۱۰ نانومتری بهره برده و از دیگر ویژگی‌های آن‌ها می‌توانیم به پشتیبانی از رم DDR5-5600 و PCIe 5.0 اشاره کنیم. این سری از پردازنده‌ها شامل ۱۴ مدل جدید هستند؛ به طور مشخص با ۴ مدل Core i9، ۴ مدل Core i7، ۵ مدل Core i5 و ۱ مدل Core i3 روبرو خواهیم شد.
به نظر می‌رسد Core i9-13900K از ۲۴ هسته‌ی شامل ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌کند و دارای ۳۲ ترد (thread) است. حداقل سرعت کلاک ۳.۰ گیگاهرتز است و در حالت بوست به ۵.۸ گیگاهرتز برای تک‌هسته و ۵.۵ گیگاهرتز برای تمام هسته‌ها می‌رسد.
با توجه به اینکه اینتل ظاهرا می‌خواهد در همان روز عرضه‌ی پردازنده‌های جدید AMD از پردازنده‌های خود رونمایی کند، برای جلب توجه کاربران کار سختی پیش روی خود خواهد داشت. البته هنوز اینتل این تاریخ را رسما اعلام نکرده و شاید مدیران این شرکت رویداد موردنظر را به تاریخ دیگری موکول کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا