باید حلقه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن گسترده‌تر شود


باید حلقه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن گسترده‌تر شود

اصفهان- نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تکراری شدن متسابقین یکی از گلایه‌های مطرح شده است که باید برای گستردگی حلقه شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن چاره‌اندیشی کرد.

محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین مسابقات استانی قرآن کریم اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در عرصه بین‌الملل است که رتبه‌های درخشانی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین ظرفیت قرآنی در کشور وجود دارد و مجرای انتخاب راه یافتگان به مسابقات کشوری و بین‌المللی همین مسابقات شهرستانی و استانی است که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تکراری شدن متسابقین یکی از گلایه‌های مطرح شده است که حلقه شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن امکان اضافه شدن را ندارد و باید تدبیری اندیشید که در کنار آنها افراد دیگر هم شرکت و رشد پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به ویژه در سطح شهرستانی به اندازه کافی نبوده است، تصریح کرد: رسانه‌های مجازی و صدا و سیما باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و اگر اطلاع رسانی به خوبی انجام شود می‌توان جمعیتی بسیاری از مردم را به این مسابقات دعوت کرد.

نقدعلی معتقد است که باید از این ظرفیت قرآنی در ابعاد وسیع‌تری استفاده شود و با توجه به رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر ترویج و گسترش قرآن نیاز است که با سایر سازمان‌ها و نهادها ارتباط پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید در هر شهرستانی رؤسای اوقاف با فرمانداران، اداره ارشاد و شهرداری‌ها نشست‌هایی را تعریف و مقدمات ترویج و برگزاری مسابقات را فراهم کنند که حداقل شهرستان‌های نزدیک محل برگزاری یعنی امامزاده سید محمد خمینی‌شهر حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان