رعایت حقوق کودکان در جامعه باید به دغدغه عمومی تبدیل شود


رعایت حقوق کودکان در جامعه باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه باید برای احقاق حق کودکان در جامعه تلاش کرد، گفت: باید حقوق کودکان به بهترین شکل را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه حقوق کودک و نوجوان با موضوع مرگ کودکان بر اثر حوادث، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را به همه دولت مردان تبریک عرض نمود، اظهار داشت: آموزه‌های دینی ما تاکید بر رعایت حقوق کودک و نوجوان دارد، کودک حقوق و قوانینی دارد که همه ملزم به رعایت آن هستیم.

ولی پوری با بیان اینکه کودکان قشرتاثیر پذیر و آسیب پذیر جامعه هستند، افزود: حقوق کودک یعنی جلوگیری از تبعیض‌های قومیتی، آموزشی و نژادی و جنسی است.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه حق تعلیم و تربیت کودکان مهم است، افزود: همگی باید مراقب سلامت جسمی و روانی کودکان در جامعه باشیم.

ولی پوری اضافه کرد: والدین وظیفه دارند در خصوص حمایت از حقوق کودک و توجه به وظایف انها اقدامات مؤثر انجام دهند.

وی افزود: رعایت حقوق کودک نیازمند مشارکت همگانی و همراهی جامعه به ویژه خانواده‌ها و انجمن‌های مردم نهاد با دولت و مسئولان است.

وی تصریح کرد: در زمینه اطلاع رسانی در خصوص غرق شدگی و حوادث اداره کل صدا و سیما نقش مؤثری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: شهراری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص شناسایی نقاط آسیب پذیر و ایمن سازی و نظارت بر ساخت و سازها و استخرهای خصوصی و شخصی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی در خصوص ایمن سازی استخرهای رو باز و مدیریت آنها برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک در استخرهای آب مزارع و باغات انجام دهند.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه