26 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در میامی خریداری شد


26 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در میامی خریداری شد

میامی- رئیس تعاون روستایی میامی با بیان اینکه در سال جاری ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خرید تضمینی شد، گفت: بیشترین میزان خرید گندم در بخش مرکزی و کالپوش بود.

محسن خداداد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از بهره برداران شهرستان میامی به خصوص بخش مرکزی و کالپوش خریداری شد، بیان کرد: ۸۰۰ الی یک هزار و تن گندم برداشت شده در کالپوش متأسفانه جوانه زد که ما مجاز به خرید آن نبودیم چرا که از استفاده انسانی خارج می‌شد.

وی با بیان اینکه این میزان گندم در اختیار فروشندگان و همچنین جهاد کشاورزی است و ما مجاز به خرید و فروش آن نیستیم، افزود: از بین گندم‌های از بین رفته، حتی یک دانه نیز وارد تعاون روستایی نمی‌شود چرا که این اداره رسالت تأمین گندم مورد نیاز آرد برای نان مردم را بر عهده دارد.

رئیس تعاون روستایی میامی درباره اقدامات حمایتی از کشاورزان و دامداران این شهرستان ادامه داد: ۱۵۰ هزار تن جو از طریق دامدار کارت و از طریق معرفی دامدار و کشاورز به بانک‌ها و شرکت‌های تعاونی با قیمت مصوب دولتی، کمتر از قیمت بازار، تحویل دامداران شهرستان میامی شده تا بتوانیم از آنها حمایت خوبی را داشته باشیم.

خداداد زاده با بیان اینکه ثبات قیمت‌ها یکی از تأکیدات تعاون روستایی در قبال جامعه هدف خود یعنی دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی است، گفت: مجموعه و شرکت‌های تحت پوشش و خدماتی وجود دارند که به اعضای عضو و حتی غیر عضو خدمات می‌دهند این موضوع باعث می‌شود تا قیمت‌ها ثابت مانده و تغییر چندانی نکند.

وی درباره کالاهای تنظیم بازار نیز، افزود: در همه شهرستان‌های استان سمنان مانند میامی سهمیه برنج، روغن و… سهمیه‌ها توزیع شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس تعاون روستایی میامی با بیان اینکه این شهرستان تنها شهرستان استان در زمینه تأمین و توزیع خوراک دام است، گفت: تأمین و توزیع خوراک دام بین دامداران مرکزی و کالپوش و مناطق کمتر برخوردار مانند پل ابریشم از جمله اقدامات تعاون روستایی در شهرستان میامی محسوب می‌شود.

خداداد زاده با بیان اینکه در این طرح محموله‌های خوراک دام برای حمایت از دامداران به مناطق محرومی مانند پل ابریشم ارسال شدند، گفت: میامی به عنوان تنها شهرستان استان سمنان به جای اینکه دامدار برای دریافت علوفه مراجعه کند، علوفه را برای دامداران مناطق محروم تأمین کرده است که در این زمینه ۳۰ تن خوراک دام به مناطق محروم شهرستان ارسال شد.

وی با بیان اینکه سه و نیم تن برنج نیز با هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان میامی در ایام محرم بین مساجد شهرستان توزیع شد، گفت: آماده توزیع برنج بین هیئت‌های مذهبی شهرستان همچنان هستیم.

رئیس تعاون روستایی میامی درباره مشکلات کالپوش نیز گفت: یک انبار تعاون روستایی به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن متأسفانه در رانش چهار سال قبل زمین در منطقه حسین آباد تخریب شد که برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرد ما امروز مشکل تأمین زمین برای احداث انبار یک هزار تنی داریم و لذا باید در این زمینه مساعدتی صورت گیرد.

خداداد زاده با بیان اینکه برای تأسیس فروشگاه روستایی در شهر میامی نیز نیازمند مساعدت در زمینه تأمین زمین هستیم، گفت: مکاتبات با فرمانداری صورت گرفته و امیدواریم که مشکل زیرساخت مورد نیاز این فروشگاه هم حل شود تا بتوانیم تولیدات روستاهای شهرستان را به مردم شهر و مسافران و زائران رضوی هم ارائه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...