دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه می‌شوند


دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه می‌شوند

طبق اعلام مقام ناظر بازار سرمایه، دو شرکت جدید با عرضه اولیه سهام خود به زودی وارد فرابورس ایران می‌شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعیه‌ای که مقام ناظر بازار سرمایه اعلام کرده است، عرضه اولیه سهام شرکت صنایع گلدایران به روش حراج در نماد معاملاتی گلدایرا۱ انجام خواهد شد، همچنین عرضه اولیه سهام شرکت پخش رازی به روش ثبت سفارش در نماد درازی۱ به زودی انجام خواهد شد.

دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه می‌شوند

تعداد کل سهام شرکت گلدایران ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم است که تعداد سهام قابل عرضه ۲۲۸ میلیون سهم، معادل ۶ درصد خواهد بود و دوره سفارش‌گیری و عرضه در روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ خواهد بود و حداکثر سهام قابل خریداری برای هر کد معاملاتی‌ ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم خواهد بود. قیمت مبنا برای هر سهم ۲۵۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین مرحله دوم افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم خواهد بود که پس از کشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد معاملاتی گلدایرا به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود و در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی خواهد بود که ۱۴ درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب‌شده به عموم عرضه خواهد شد.

دو شرکت جدید در فرابورس عرضه اولیه می‌شوند

همچنین در مورد عرضه اولیه شرکت پخش رازی اعلام شده است تعداد کل سهام یک میلیارد سهم است که تعداد سهام قابل عرضه ۶۰ میلیون سهم معادل ۶ درصد از کل سهام شرکت خواهد بود و تاریخ ثبت سفارش و تخصیص سهام در روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ خواهد بود.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۳ میلیون سهم و قیمت مبنا ۱۶ هزار و ۶۸۰ ریال و دامنه نوسان از ۱۴ هزار و ۳۴۵ ریال تا ۱۹ هزار و ۱۵ ریال خواهد بود.

با ورود شرکت‌های بیشتر به فرابورس عمق این بازار بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403