مراسم یادبود جانباز شهید «کریم محمدی» در آسایشگاه ثارالله برگزار شد


مراسم یادبود جانباز شهید «کریم محمدی» در آسایشگاه ثارالله برگزار شد

مراسم یادبود جانباز شهید «کریم محمدی» روز چهارشنبه ۹ شهریور با حضور معاون بهداشت و درمان، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از همرزمان این شهید در آسایشگاه ثارالله برگزار شد.

مراسم یادبود جانباز شهید «کریم محمدی» در آسایشگاه ثارالله برگزار شد

به گزارش ایران اکونومیست، اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ابتدای این مراسم اظهار کرد: شهادت برادر عزیزم کریم محمدی را به هم‌رزمان و هم‌نفسانش که قریب دو دهه در کنار ایشان در آسایشگاه ثارالله زندگی کردند و همچنین خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند روح این عزیز را بر سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میهمان کند.
کریمی ادامه داد: مبحثی که در حال حاضر برای ما حاضر و ناظر است این است که جانبازان ما قله‌های سرافراز نظام جمهوری اسلامی و عقبه فرهنگی ما هم این عزیزان و خانواده‌های شهدا هستند. امروز اگر بخواهیم بحث از استقامت، مقاومت و صبر کنیم بهترین الگوهای ما در این راه جانبازان عزیز هستند که شاید امثال من نتوانم حتی یک دقیقه از شرایط جانبازان را تحمل کنم.
وی ضمن بیان این مطلب که اگر در این ایام، روضه حضرت سیدالشهدا(ع) و به اسارت رفتن آل‌الله مطرح است و جانبازان برای صبر و مقاومتشان از حضرت زینب(س) الگو گرفته‌اند، افزود: باید ببینیم که جانبازان ما چطور این وضعیت و شرایط را ادامه می‌دهند زیرا این گونه زندگی کردن نیاز به اراده‌ای قوی و شرایطی دارد که هرکسی نمی‌تواند تحمل کند و نشان‌دهنده این است که انسان باید آنقدر تکامل یافته و کامل باشد که بتواند این دردها و رنج‌های مداوم را تاب بیاورد، البته اینکه انسان بتواند این حجم از سختی‌ها را تحمل کند یک طرف قضیه است، ولی اینکه در کنار این صبوری و مقاومت هیچ گلایه‌ای نکنند بسیار زیباست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه در تهران بزرگ تعداد زیادی از این جانبازان عزیز را داریم که تعدادی از آنها در آسایشگاه و حدود ۶۰۰ نفر نیز در منازلشان در سطح شهر تهران زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نشانه بارز این عزیزان باورهای دینی و اعتقاداتشان هست که در هرکسی پیدا نمی‌شود زیرا آنها تمام هستی خود را در این راه فدا کردند. برادر شهید ما در دفاع مقدس یا در دفاع از حرم زمانی که به شهادت رسید در آن لحظه شاید چند ثانیه بیشتر ناراحتی وی طول نکشید و به مقام شهادت رسید اما رفقای جانباز ما شرایطشان کاملا متفاوت است و هرلحظه با شرایطی که دارند شهادت را تجسم می‌کنند.
کریمی با اشاره به شخصیت والای جانباز شهید کریم محمدی بیان کرد: مراسم تشییع با عظمتی که برای این شهید بزرگوار در روستای محل تولدش برگزار شد و اهالی و اقوام از ایشان به عنوان پدر یاد می‌کردند و در فراقش به گونه‌ای بودند که گویی پدر خود از دست داده‌اند، نشان داد که نه تنها این شهید عزیز بلکه تمام جانبازان و ایثارگران ما هم به همین شکل زندگی کرده‌اند و در طول حیات خود با اقداماتی که انجام داده و همواره در کار خیر پیشقدم بودند، هیئت به راه می‌‍‌‍‌اندازند، جهزیه جمع می‌کند و از فقرا دستگیری می‌کنند و در حقیقت الگو واسوه هستند.
در انتهای این مراسم نیز عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام تسلیت دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک