هشدار افزایش تقاضا و کاهش تامین غذا در انگلیس


هشدار افزایش تقاضا و کاهش تامین غذا در انگلیس

بانک های غذا در سراسر انگلیس هشدار داده اند که افزایش تقاضا مانع تامین غذای گرسنه‌ترین خانواده ها در این کشور در زمستان امسال خواهد شد.

گاردین نوشت: بانک‌های مواد غذایی در سراسر انگلیس افزایش «کاملاً ناپایدار» تقاضا را هشدار داده‌اند که مانع از تغذیه خانواده‌های گرسنه در زمستان امسال می‌شود.

سازمان‌های نماینده ۱۶۹ بانک مواد غذایی، به گاردین گفتند که تعداد افرادی که به دنبال کمک اضطراری هستند، «به‌طور چشمگیری» افزایش یافته است و پیش بینی کردند هفته آینده «تاریک و آزاردهنده» باشند.

تقریباً ۷۰ درصد از این سازمان ها گفتند که ممکن است لازم باشد تقاضای مردم را رد کنند یا اندازه جیره های اضطراری را در زمستان امسال کاهش دهند. تقریباً سه چهارم گفتند که با وجود افزایش تقاضا، سطح اهدای غذا از ماه آوریل کاهش یافته است.

این هشدار در بحبوحه پیش‌بینی‌های نگران‌کننده جدید درباره تورم فزاینده، و با فشار فزاینده بر «لیز تراس»، جانشین احتمالی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، منتشر شد تا نشان دهد که او چگونه قصد دارد با هزینه‌های زندگی اضطراری مقابله کند.

ارقام منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در فروشگاه ها در ماه آگوست به میزان ۵.۱ درصد افزایش یافته است زیرا جنگ در اوکراین هزینه های کشاورزان را افزایش داده است.

بر اساس داده‌های جدید کنسرسیوم خرده‌فروشی ها درانگلیس و شرکت تحقیقات بازار «نیلسن ای کیو» (NielsenIQ)، تورم قیمت در فروشگاه ها به دلیل افزایش ۱۰.۵ درصدی قیمت مواد غذایی تازه بوده است.

این بالاترین نرخ تورم از سپتامبر سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده که نظام مالی جهان در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس آمریکا نیز روز سه شنبه هشدار داد که اگر قیمت انرژی عمده فروشی ها در سطوح بالای فعلی باقی بماند، تورم در انگلیس ممکن است در سال آینده به ۲۲ درصد برسد. این رقم نزدیک به رکورد پس از دوران جنگ در سال ۱۹۷۵ است.

هشدار افزایش تقاضا و کاهش تامین غذا در انگلیس

به عنوان نشانه ای امیدبخش قیمت های گاز در انگلیس در روز سه‌شنبه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت، زیرا برخی گزارش‌هایی نشان می دهد که به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای پر کردن ذخیره‌سازی گاز اروپا قبل از زمستان زودتر از زمان‌بندی انجام شده است.

با وجود این، هر چند قیمت ها از نزدیک به بالاترین رکورد کاهش یافته است، اما هنوز ۱۲ برابر بیشتر از قبل از شروع بحران انرژی هستند، و لیز تراس و ریشی سوناک رقیب او، تعیین نکرده اند که چگونه می خواهند بحران میلیون ها نفر را در پاییز و زمستان امسال کاهش دهند.

«جاناتان آشورث» (Jonathan Ashworth)، وزیر کار بازنشستگی در سایه گفت: «وقتی حتی بانک‌های مواد غذایی هشدار می‌دهند که ممکن است در زمستان امسال نیاز به تعطیلی مغازه داشته باشند زیرا نمی‌توانند تقاضا را برآورده کنند، ما می‌دانیم که کشور بدون هیچ اقدامی،به سمت یک فاجعه پیش می‌رود».

نظرسنجی شبکه مستقل کمک‌های غذایی انگلیس (ایفان) نشان می دهد تقریبا ۹۰ درصد از سازمان‌هایی که نماینده ۱۶۹ بانک مواد غذایی هستند، گفته اند که تقاضا از آوریل افزایش یافته است و ۸۷ درصد از آنها گفته اند که مشکلات عرضه به آنها آسیب رسانده است.

از هر پنج بانک، یکی از آنها از قبل اندازه بسته‌های غذا را کاهش داده و بیش از نیمی از موسسات خیریه مجبور شده اند برای جمع‌آوری بسته‌های غذایی از ذخایر نقدی محدود خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد