200 میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری خراسان جنوبی مصوب شد


200 میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری خراسان جنوبی مصوب شد

نصرآبادی گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سازه های آبخیزداری در استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (8 شهریور) در جلسه شورای مدیران و هفدهمین جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری استان که با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به سمت و سوی اجرای سازه های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری در سطح ۲۰ میلیون هکتار عرصه های کشور تا سال آینده اجرا خواهد، افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سازه های آبخیزداری در استان مصوب شده است.

نصرآبادی ادامه داد: این اعتبارات مصوب در طول سه سال به استان تخصیص خواهد یافت و تاکنون نیز از این میزان تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از سطح بیش از ۱۵ میلیون هکتار از عرصه‌های استان، حداقل ۵۰ درصد حوزه آبخیز است، تصریح کرد: در این عرصه به‌ طور متوسط ۷۰۰ میلیون مترمکعب حداقل هدررفت داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از مطالعه حدود دو میلیون هکتار از عرصه های استان خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سازه های آبخیزداری به استان تخصیص یافت که منجر به اجرای بیش از ۳۳۰ سازه شد، همچنین سال ۹۹ مطالعه‌ای به سازمان مرکز ارسال کردیم که در قالب اقدام‌ ملی محرومیت زدایی این اعتبار به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی عنوان کرد: با همکاری قرارگاه شهید ناصری سپاه در نقاط صفر مرزی و اجرای ۱۸ سازه آبخیزداری در این نقاط شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

نصرآبادی از شروع پیگیری ها برای اجرای سازه های آبخیزداری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و اجازه برداشت از منابع صندوق توسعه ملی صادر‌ شده است.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق