تجلیل از فعالان حوزه مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی و هنری روایت فتح


تجلیل از فعالان حوزه مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی و هنری روایت فتح

بنیاد فرهنگی و هنری روایت فتح از سه فعال حوزه تئاتر مقاومت در نشست هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای هجدهین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پیش از ظهر امروز سه شنبه 8 شهریور با حضور وحید فخر موسوی دبیر این رویداد، امین اشرفی دبیر بخش اربعین، محراب محمدزاده دبیر اجرایی جشنواره و یاسر شیخ یگانه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در نشست هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت از شهید «سعید قهاری سعید» فرمانده شهید با حضور فرزند او تجلیل شد . در این نشست کلیپی از زندگی و فعالیت این سردار شهید به و وصیت نامه او با این مضمون به نمایش در آمد: «... خدای متعال را بی‌نهایت شاکرم که توفیق سربازی ولایت امر را به من داد. توفیق داد تا در عصری باشم که با معاویه‌های زمان و شیطان‌های بزرگ بجنگم.خدایا مرگم را شهادت در راه خودت قرار بده نه به خاطر بهشت‌ات بلکه به خاطر شهدایی که در کنارم شهید شده‌ام تا روی دیدن آن‌ها را داشته باشم».

در ادامه از «ستایش چگینی» بازیگر نمایش سربازخانه تجلیل شد نمایش «سربازخونه» به نویسندگی ابراهیم کریمی هسنیجه و کارگردانی وجیهه کریمی هسنیجه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است. موضوع و محتوای این نمایشنامه، شجاعت، مقاومت و رشادت در مقابل ظلم است که به اسوه و اسطوره آن سالار شهیدان و یارانش در واقعه کربلا اشاره دارد، «سربازخونه» روایت تعدادی سرباز است که در حین گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی، برایشان اتفاقی می‌افتد و …

«مصطفی بوعذار » کارگردان نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» که این اثر را در قالب تور نمایشی از دهه اول محرم تا پایان دهه دوم محرم به اجرای عمومی در آورده بود نیز تجلیل شد. در واقع این تور نمایشی با بهره‌گیری از عناصر تعزیه و مفاهیم عاشورایی به معرفی شهدای مدافع حرم خوزستانی می‌پردازد و در ۱۰ استان کشور میزبان زائران حرم رضوی و عزاداران حسینی بود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی