یکی از برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی رشد و توسعه قرآن آموزی و رونق جلسات مذهبی بود


 یکی از برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی رشد و توسعه قرآن آموزی و رونق جلسات مذهبی بود

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از برکات مهم پیروزی انقلاب رشد و توسعه جلسات مذهبی بود گفت: به اعتقاد بنده معجزه انقلاب اسلامی رشد بانوان فرهیخته و اصیلی بود که به برکات نفس امام عظیم الشان این حماسه بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی اسماعیلی » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه هفتم شهریور در نشست خبری هم اندیشی بانوان قرآنی کشور گفت: یکی از برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی رشد و توسعه قرآن آموزی و رونق جلسات مذهبی بود، برخی از افراد قضاوت های ناعادلانه ای در خصوص فعالیت های صورت گرفته می کنند که هیچ نسبتی با واقعیات ندارد، امروزه جامعه ما به لحاظ تمسک به قرآن کریم و اهل بیت حتی از ۱۰ سال گذشته هم بهتر شده است چه رسد به دهه های گذشته لحاظ مباحثی که در برخی محافل زده می شود درست نیست.

وی اظهار کرد: طبق نظر سنجی جهاد دانشگاهی میزان شاد کامی مردم ایران ۶۵.۵ درصد بود که این آمار برای برخی از مسولان حیرت آور و قابل پذیرش نبود لذا با دستور بنده مجدا این نظرسنجی صورت گرفت با کمال ناباوری باز هم همان درصد حاصل شد و با انتشار پرسشنامه حجت بر همه تمام شد بعد از آن کسی لب به سخن نیاورد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: به اعتقاد بنده معجزه انقلاب اسلامی رشد بانوان فرهیخته و اصیلی بود که به برکات نفس امام عظیم الشان این حماسه بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

اسماعیلی با اشاره به نقش مهم زنان در طول تاریخ افزود: زنان نقش مهمی در جنبش تنباکو داشتند همچنین بانوان در زمان رضا شاه نیز مقاومت مهمی در برابر کشف استعماری حجاب کردند و تا چندین سال از منازل خود خارج نشدند ضمن اینکه در دوره دفاع مقدس نیز زنان دوشا دوش مردان با دشمن مبارزه می کردند که این امر بیانگر فرهنگ غنی کشور ماست.

وی با اشاره به فعالیت قرآنی یکی از روستاهای اردبیل بیان کرد: در این روستا فقر بیداد می کرد در حالی ۳۰۰ بانوی حافظ قرآن کریم داشت، دلیل این فعالیت مهم را جویا شدم، متوجه شدم که این اقدام توسط یک رزمنده دفاع مقدس در این روستاها صورت گرفته و مایه تاسف است که ما با این همه امکانات و برکات خروجی خوبی در برنامه و اقدامات خود در دستگاه ها نداریم در حالی که باید به برکت وجود این دولت انقلابی این فرصت های موجود را مغتنم شمرد و اقدامات لازم را اجرایی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه قرانی بانوان صورت گرفته است خاطر نشان کرد: نکاتی که توسط بانوان فرهیخته و اساتید محترم بیان شد همه قابل قبول است هر چند ممکن است دچار سو تفاهماتی شود.من از همان ابتدای مسولیت خود گفتم که حوزه فعالیت های قرآنی بانوان باید یک حوزه مستقلی شود که بتوانند رشد کنند، چون حوزه بانوان از ظرفیت و استعداد لازم بر خوردار است و می توانند این فضای نورانی قرآن را وارد خانواده ها و مدارس کنند.

وی با بیان اینکه من عضو شورای عالی آموزش و پرورش هستم گفت: ما جلسات مرتبی در خصوص تصمیم گیری محتوای دروس در آنجا داریم، حدود ۶۰ هنرستان داریم و حدود ۲۰ تا ۳۰ تا هم در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه انسجام بالا یکی از امتیازات مهم دولت آقای رئیسی است افزود: یعنی من الان می توانم در یک سفر استانی به جای آقای رییسی تصمیم گیری کنم. لذا ما امروز شاهد ازدحام اراده ها در دستگاه هها هستیم در حالی که اینها در گذشته در تقابل هم بودند ولی اکنون با هم تصمیم گیری کرده و هم افزار هستند، لذا تمام تلاش ما گسترش فرهنگ قرآنی است.

وزیر ارشاد با اشاره به موسسان قرآنی اظهار کرد: مجوز موسسات تک منظوره توسط خود معاونت قرآن صادر می شود لذا لازم است آقای معاف مشکلات موجود در این زمینه را بررسی و برطرف کنند.

وی بیان کرد: در شورایی بحث اصلاح آئین نامه مؤسسات نیز مورد تاکید قرار گرفت، انشالله یک کار ماندگار و مانایی شود.

وی با بیان اینکه برای اربعین نیز ستادی در معاونت قرآنی وزارت خانه تشکیل شده است افزود: ما آماده حمایت از این موضوع است و هر کاری که مربوط به حوزه قرآنی باشد انجام می‌دهیم.

اسماعیلی در خصوص بودجه گفت: در بحث بودجه، جیب وزارتخانه و معاونت یکی است ما مشکلی نداریم اگر تخصیص یابد این اعتبار را به حوزه قرآنی بانوان اختصاص می دهیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه طرح بشری یک طرح موفق است تصریح کرد: من با همه نخبگان استان ها تشکیل جلسه میدهم و مسائل و مشکلات حوزه قرآنی را از طریق آنها بررسی و پیگیری می کنم، طرح بشری کار ابتکاری معاونت قرآن و عترت است که توسط آقای معاف و سایر همکاران در حال تقویت است، این طرح کار بسیار مهمی است، چون آثار آن قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی دختران ایران و عراق یه اقدام ارزنده بود، ما در همه بخش ها این کار را می کنیم، کمتر از یک ماه پیش فیلم مشترک ایران و عراق را داشتیم.

وزیر ارشاد خطاب به بانوان فرهیخته قرآنی گفت: لازم است که جبهه مقاومت را وارد برنامه های خود کنید، ما با حزب الله لبنان تفاهم نامه هایی داشتیم ضمن اینکه تفاهم‌نامه های دو جانبه فرهنگی نیز با پنج وزیر فرهنگی منطقه داشتیم. لذا فضاهای متنوعی فراهم شده که می شود در دل آنها این فعالیت ها را انجام داد.

وی اظهار کرد: فعالیت های قرآنی به ویژه حوزه بانوان عامل وحدت و تقریب در جهان اسلام است، چون این حوزه یک حوزه کاملا آماده برای این فعالیت ها است. لذا ما آماده حمایت از حوزه بانوان هستیم. نیاز است که بخش بین الملل اضافه شود، همه پشتیبانی های لازم را هم ما انجام می دهیم، به این مساله اصلا نباید نگاه بودجه ای داشته باشیم، چون ما مشکل پول نداریم بلکه مشکل ما مدیریت پول است.

اسماعیلی افزود: ما نباید دچار موازی کاری باشیم باید کار عمیق مانا و ماندگار انجام دهیم، اکنون آیین نامه بند ز تبصره ۹ ابلاغ شد که یکی از بندهای آن فعالیت های قرآنی است تا با هماهنگی‌هایی که از سوی معاونت قرآن و عترت صورت گرفته، وزارتخانه‌هایی که مسئولیت اجتماعی دارند فعالیت‌های خود را به سمت و سوی فعالیت های قرآنی آورند.

وی تصریح کرد: ما از فعالیت های قرآنی بانوان در داخل و خارج کشور حمایت می کنیم، این کار زمانی برای ما مطلوب است که آثار اجتماعی تحسین برانگیزی به جا بگذارد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی