راهی که منتظران را کربلایی می‌کند


راهی که منتظران را کربلایی می‌کند

حجت‌الاسلام صبوحی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) مصداق آیه «فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر» بودند، گفت: یاران امام زمان(عج) هم آرزوی شهادت دارند و مجسمه باور توحیدی شده‌اند و جز از خدا از هیچ چیز ترس ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد صبوحی در تبیین ارتباط محرم و مهدویت با بیان اینکه یاران سیدالشهداء(ع) مصداق آیه «فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر» بودند، اظهار کرد: در شب عاشورا، در آن سخت ترین شب تاریخ، امام حسین(ع) در معرفی یاران خود فرمودند: یارانی بهتر و باوفاتر از شما ندیدم و سپس فرمودند: اینها را دلاورانی جنگجو و استوار دیدم.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: کسانی که در رکاب امام حسین(ع) جنگیدند، انسان هایی دلاور و شجاع بودند، خیلی ها در بین راه پایشان می لغزد لذا قرآن کریم در آیه 23 سوره مبارکه احزاب می فرماید: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ» یعنی بعضی از مومنان به جایگاه شهادت رسیده یا در انتظار شهادت به سر می برند.

وی ادامه داد: شهید زین‌الدین می فرمود: منتظران امام زمان(عج) در زمان غیبت کسانی هستند که در انتظار شهادت به سر می برند. خداوند منتظران شهادت را در کنار شهدا قرار می دهد. ترس نتیجه تردید است کسی که دچار شک و تردید است، می ترسد، شک از شرک زاییده شده لذا آنکه به خدا و ولی خدا باور دارد هیچ گاه در حوادث دچار شک نمی شود وقتی شکی نیابیم ترسی هم وجود ندارد.

حجت الاسلام صبوحی در ادامه ابراز کرد: حضرت باقرالعلوم(ع) در وصف یاران امام زمان(عج) فرمودند: آنها کسانی هستند که هیچ گاه تردید در وجود آنها راه نمی یابد و لذا ترسی هم ندارند. لذا امام حسین(ع) فرمودند: یاران من همچون طفلی که سراغ شیر مادر می رود به سوی شهادت می روند.

وی تاکید کرد: یاران امام زمان(عج) هم آرزوی شهادت دارند؛ اینها کسانی هستند که به جایی رسیده‌اند که مجسمه باور توحیدی‌اند و جز از خدا از هیچ چیز ترس ندارند ما هم اگر می خواهیم با اینها حرکت کنیم باید ببینیم چقدر به آنها نزدیک و آماده نصرت امام زمان(عج) هستیم؟ ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی امام مهدی(عج) هر روز بلند است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد