معدن طلای متا در هند : واتساپ سوپر اپ می‌شود !


معدن طلای متا در هند : واتساپ سوپر اپ می‌شود !

کاربران واتساپ در هند حالا می‌توانند خریدهای موادغذایی خود را نه تنها بدون ترک کردن خانه‌، بلکه حتی بدون ترک اپلیکیشن پیام‌رسانشان انجام دهند. کمپانی متا از ادغام و همکاری با جیومارت خبر داده که از طریق آن کاربران می‌توانند با ارسال پیغام "سلام" به یک شماره تلفن مشخص، تجربه خرید داخل اپلیکیشنی را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه که تجربه خرید درون‌برنامه‌ای، برای اکثر ما تجربه آشنایی به نظر می‌رسد. اما در این مورد، سبک کاری متفاوت است و برای انجام خرید، نیاز به برنامه و اپلیکیشن دیگری نیست و از طریق واتساپ خریدهایتان را انجام می‌دهید و این دستاورد بزرگی برای واتساپ است.

کمپانی متا دریافته که پیام‌های تجاری، نقش پررنگی را در چگونگی درآمدزایی واتساپ درآینده ایفا خواهند کرد. مارک زاگربرگ، مدیرعامل کمپانی متا در پستی در فیس بوک، با اعلام خبر این مشارکت، در این رابطه گفته:« پیغام‌های تجاری ، حوزه‌ای با شتاب واقعی هستند و تجربیاتی مشابه این برپایه چت، راهی برای ایجاد ارتباط میان مردم و کسب وکارها در سال‌های آتی خواهند بود. »

مشارکت با JioMart ، به نوعی چت است که در مرورگر درون‌برنامه‌ای انجام می‌شود ولی همه مراحل، از انتخاب اجناس گرفته تا پرداخت و حمل و تحویل کالا در واتساپ انجام می‌گیرد.

معدن طلای متا در هند : واتساپ سوپر اپ می‌شود !

در نهایت کمپانی متا خواهان آن است که واتساپ تبدیل به یک سوپراپ مشابه WeChat شود که در آن کاربران بتوانند تمام نیازهای زندگی‌شان را اجرایی کنند. کاربران وی‌چت، می‌توانند با بهره‌گیری از این اپلیکیشن، اجاره خانه‌هایشان را بپردازند، بلیط کنسرت و حتی غذا خریداری کرده و کارهای به مراتب بیشتری انجام دهند. هر پلتفرمی که بتواند تا این حد وارد زندگی مردم شود، بخت زیادی در رشد و پیشرفت خواهد داشت و از طریق هزینه‌های پردازش پرداخت‌ها و ویژگی‌های برتر و تبلیغات، درآمدزایی‌اش تضمین خواهد شد.

در این میان، هیچ پلتفرم دیگری نتوانسته خود را به سطح تسلط وی چت در این زمینه نزدیک کند. اما واتساپ با دارا بودن بیش از ۲ میلیارد کاربر، بیش از هر پلتفرم دیگری، شانس دستیابی به این موفقیت را دارد. حالا هند محبوب‌ترین بازار واتساپ در این راستاست. چرا که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در این کشور دارد، واتساپ رایگان است و داده زیادی مصرف نمی‌کند و عملا روی هر مدل گوشی با هر قیمتی اجرا می‌شود.

JioMart یک شرکت تجارت الکترونیکی است که توسط Jio Platforms اداره می‌شود. جیو به تنهایی بخشی از کمپانی Reliance است؛ یکی از شرکت‌هایی که مسئولیت موبایل‌ها و خدمات ارزان‌قیمت در هند را عهده‌دار است و برای اولین بار بسیاری از شهروندان هند را به دنیای آنلاین آورده است. اخیرا کمپانی Reliance اعلام کرده که در نظر دارد تا پایان سال آینده برای گسترش شبکه ۵G در همه شهرهای هند ۲۵ میلیارد دلار صرف کند.

بدین ترتیب باید در انتظار این بود که چنین همکاری‌ها و ادغام‌هایی، در واتساپ به نمایش در بیایند. مسئولان این کمپانی در سال‌های اخیر در حال کار برروی خریدهای درون برنامه‌ای بوده‌اند و همچنان بر پرداخت‌های کاربر به کاربر تاکید دارند و به صورت فعالانه‌ای در حال توسعه دادن اپلیکیشن بیزنس واتساپ هستند. واتزاپ قصد دارد تا مکانی رمزگذاری شده برای افراد باشد تا افراد بتوانند با بهره‌گیری از آن با عزیزانشان صحبت کنند و در عین حال فضایی برای صحبت با شرکت‌های هواپیمایی، سوپرمارکتی محله، آرایشگر و کارگزارتان نیز باشد و بدین ترتیب در عین حال، هم تبدیل به پلتفرم قدرتمندتر شده و هم به یک معدن طلا مبدل شود.

۵۸۵۸

کد خبر 1668723

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت