نحوه برخورد با رانندگان حادثه ساز و محاسبه نمرات منفی


نحوه برخورد با رانندگان حادثه ساز و محاسبه نمرات منفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان از نحوه برخورد بار انندگان متخلف در صورت ارتکاب به تخلفات حادثه ساز و محاسبه نمرات منفی رانندگان متخلف مطالبی بیان کرد.

سرهنگ بزی عنوان کرد: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که راننده مرتکب تخلفات بیست گانه حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و ... گردد بر اساس جدول نمرات منفی باراننده برخورد خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بند اول ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه مجموع نمرات منفی راننده به ۳۰ نمره منفی برسد گواهینامه وی به مدت ۳ ماه توقیف می‌شود و مطابق با بند دوم در اثر ارتکاب تخلفات جدید در صورتی که ۲۵ نمره منفی به راننده تعلق گیرد گواهینامه به مدت ۶ ماه ضبط می‌گردد و برابر با بند سوم هرگاه پس از اعمال مقررات بند دوم ۲۰ نمره جدید به راننده تعلق بگیرد گواهینامه وی ابطال خواهد شد.

رئیس راهنمایی ورانندگی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

سرهنگ بزی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به نمره منفی در بند‌های (۱) و (۲) و یکسال در بند (۳) این ماده مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود کلیه نمره‌های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بلا اثر می‌گردد و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق