از نتایج ضعیف تیم‌های ملی تا اعزام‌های متعدد در 5 ماه / داوری: کار زیادی در بسکتبال داریم


از نتایج ضعیف تیم‌های ملی تا اعزام‌های متعدد در 5 ماه / داوری: کار زیادی در بسکتبال داریم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد مسائل مختلف این رشته به صحبت پرداخت.

به گزارش "ورزش سه" جواد داوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در مورد میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی بسکتبال جوانان آسیا اظهار داشت:‌ خوشبختانه میزبانی بازی‌ها به انجام شد و مقامات کنفدراسیون آسیا احساس رضایت کردند همه چیز به خوبی انجام شد و مشکل خاصی هم وجود نداشت.

* نتیجه جوانان رضایتبخش نبود/ با دو سه ماه کار نمی‌توان سهمیه جهانی گرفت

وی در مورد عملکرد تیم ملی جوانان در این رقابت‌ها و عدم کسب سهمیه جهانی گفت: به هر حال وقتی می‌خواهیم سهمیه جهانی کسب کنیم باید دو سال با برنامه کار کنیم. نمی‌شود در دو، سه یا چهار ماه به سهمیه جهانی رسید. ما فرصتی برای یکسری مسائل نداشتیم و در مجموع از نتیجه‌ای که کسب شد راضی نیستم. چون فرصت کافی برای آماده‌سازی تیم نداشتیم. تنها کاری که می‌توانیم از این به بعد انجام دهیم این است که با برنامه‌تر حرکت کنیم و به رده‌های پایه توجه بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: کمیته فنی را هفته بعد تشکیل می‌دهیم و در مورد مسائل مختلف بحث و بررسی خواهیم کرد. البته خیلی از مسائل برای‌مان روشن است، اما تلاش این است که شرایط بهتر شود.

* مشکل مالی برای سفرها نداشتیم/ به اندازه 4 سال در این 5 ماه اعزام داشتیم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد هزینه سنگین میزبانی و اعزام تیم‌ها به مسابقات بین‌المللی گفت:‌ خوشبختانه تا این لحظه برای هیچ اعزامی مشکل مالی نداشتیم البته نیاز است پس از پایان قرارداد با اسپانسر فعلی به دنبال اسپانسر قوی‌تر باشیم منابع مالی نیاز اولیه هر رشته است. البته به لطف دوستان که خیلی خوبی هستیم مشکلات مرتفع شده ما اندازه 4 سال قبل در این 5 ماه اعزام داشتیم. مشکل اساسی در تهیه بلیت‌های پرواز است بلیت‌ها بسیار گران هستند و از سوی دیگر تعدادشان هم کم است خیلی از تیم‌ها هر جا بخواهند بروند دوپروازه می‌روند.

* طولانی شدن سفر به استرالیا به خاطر نبود بلیت بود نه مشکل مالی

داوری در مورد اینکه سفر تیم ملی به استرالیا هم زمان زیادی برد، گفت: می‌توانستیم تیم را در دو بخش اعزام کنیم اما پس از صحبت‌هایی که صورت گرفت قرار شد تیم در قالب یک پرواز برود. می‌توانستیم از امارات مستقیم به استرالیا برویم اما چون فقط 11 بلیت موجود بود و 7 نفر باقی می‌ماندند مجبور شدیم به ترکیه، اندونزی و از آنجا به استرالیا برویم که یک مقدار طولانی شد.

* باید فکری برای مسابقات منطقه آسیا بشود

وی گفت: برای همین موضوع با دبیرکل کنفدراسیون آسیا صحبت کردم که تدبیری بیندیشد چون ما اروپا نیستیم که همه کشورها به هم چسبیده باشند. این تنها مشکل ما نیست و ژاپن یا کشورهای دیگر هم از این شرایط گلایه داشتند.

* عملکرد جوانان مقابل استرالیا نویدبخش بود

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد عملکرد تیم ملی بزرگسالان در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی گفت:‌ قطعا باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم که تیم به جام‌جهانی برود. در این پنجره ژاپن را به خوبی در تهران بردیم، اما برای دیدار با استرالیا حدادی و یخچالی شرایط همراهی نداشتند و ارسلان کاظمی هم مصدوم شد. به همین دلیل نفرات جوان‌تر در ترکیب تیم قرار گرفتند که سه کوارتر بازی بسیار خوبی انجام دادند که برای آینده بسکتبال ما خیلی نویدبخش بود. ارمغانی، سرمربی تیم ملی به جوانان اعتماد زیادی دارد و با یک شیب ملایم آنها را به تیم ملی بزرگسالان می‌رساند.

* بازی‌های تیم‌ملی را به استان‌ها می‌بریم

وی در خصوص پنجره پنجم انتخابی گفت:‌ تلاش‌ ما این است که بازی‌های ملی را به استان‌های دیگر ببریم و شاید در پنجره پنجم چنین اتفاقی بیفتد.

* تلاشی برای گرفتن رای در انتخابات نداشتم

داوری در مورد انتخاب خسروی‌وفا و اینکه برای هیأت اجرایی رأی نیاورد گفت:‌خسروی‌وفا فردی با سابقه، با ایمان و سختکوشی است او سال‌ها در مدیریت ورزش بوده و امیدوارم اتفاقات خیلی بهتری از گذشته در کمیته ملی المپیک بیفتد. در مورد هیأت اجرایی هم باید بگویم من فقط ثبت‌نام کردم و هیچ تلاشی برای رأی‌ آوردن نداشتم چون فرصتی نبود البته دوستان به من لطف داشتند و چند رأی دادند. تمام تلاش من این است که در بسکتبال تحول ایجاد شود البته کار بسیار زیاد است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه ساخت سالن به کجا رسید گفت:‌ تلاشم این است که کارهای عمرانی در 6 ماهه دوم سال آغاز کنیم و به سرانجام برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟