هشدار نسبت به سوءاستفاده از نام همراه ‌بانک‌های ایرانی +عکس


هشدار نسبت به سوءاستفاده از نام همراه ‌بانک‌های ایرانی +عکس

صفحه اپ‌های رسمی بانک‎ها را از برنامه بازار دانلود کنید!

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری‌های رسمی در ایران، خبرهای زیادی از آبان سال ۱۴۰۰ گزارش شده است که نشان می‌دهد مشتریان بانک‌ها، اپلیکیشن‌های رسمی هشت بانک این کشور را که از گوگل‌پلی دانلود کرده‌اند، جعلی از آب درآمده‌ است.
پلیس فتا این موضوع را پیگیری کرده و طی مکاتبه با گوگل مشخص شد گروهی با سوءاستفاده از قطع ارتباط مراجع رسمی و توسعه‌دهندگان معتبر کشور با گوگل موفق شده‌اند برنامه‌های جعلی خود را به جای برنامه‌ رسمی بانک‌های کشور جا بزنند و افراد با نصب و به روزرسانی اپلیکیشن‌های بانکی خود اطلاعات حساس بانکی خود از قبیل رمزها، شماره‌حساب‌ها و... را در اختیار کلاهبرداران می‌گذاشتند و باعث می‌شدند برداشت غیرمجاز پول از حساب بانکی افراد تسهیل شود. ولی با ورود پلیس فتا اقدامات قضایی بین‌المللی برای حذف اپلیکیشن هشت بانک کشور از روی گوگل‌پلی صورت گرفت. همچنین با انجام اطلاع‌رسانی به ‌موقع از افرادی که نسبت به دریافت اپلیکیشن‌های جعلی بانکی اقدام کرده‌ بودند، خواسته شد، آنها را حذف کنند.
اکنون بانک‌های معتبر ایران به مشتریان خود توصیه ‌جدی می‌کنند اپلیکیشن‌های همراه‌بانک را به جای دانلود از منابع متفرقه و غیرمعتبری چون کانال‌های تلگرامی، تنها از مراجع رسمی و معتبر مانند "بازار" دانلود کنند. بازار برای سهولت دسترسی کاربران، دسته بندی همراه بانک‌های رسمی را در صفحه اصلی در معرض دید چند میلیون کاربر روزانه اش قرار داده است.
بازار برخلاف گوگل پلی که برای تایید و انتشار اپلیکیشن بانکی مجوز مطالبه نمی‌کند، امن‌ترین محل برای دانلود برنامه موبایلی بانکی و انتقال پول است. اپلیکیشن‌های بانکی منتشر شده روی بازار همگی پس از صدور مجوز بانک در اختیار بازار قرار می‌گیرند و دانلود و به‌روزرسانی این اپلیکیشن‌ها از این نظر بی‌خطر است که تاییدشان طی چند مرحله انجام می‌شود. ابتدا خود بانک‌ها پس از دریافت مجوزهای لازم، به توسعه اپلیکیشن اقدام می‌کنند.
فروشگاه اندرویدی بازار مستقیم با تمام بانک‌ها در ارتباط است و فقط اجازه انتشار نسخه‌ رسمی اپلیکیشن توسط خود بانک را می‌دهد. سپس اپلیکیشن پیش از انتشار، توسط متخصصان بررسی برنامه در بازار بررسی و تست می‌شوند تا نقاط ضعف احتمالی آنها توسط توسعه‌دهنده برنامه شود.
بازار همچنین به‌روزرسانی رسمی تمام اپلیکیشن‌ها از جمله اپلیکیشن‌های بانکی را اطلاع‌رسانی می‌کند. به‌ همین دلیل پس از نصب و دریافت از بازار، بابت تبلیغات سودجویان که قصد دارند توسط منابع غیررسمی یا گروه‌های تلگرامی فایل apk روی گوشی شما نصب کنند، کمتر احساس نگرانی می‌کنید.
در حال حاضر بانک‌های کشور ایران، اپلیکیشن رسمی خود را روی بازار منتشر کرده‌اند، از جمله بانک‌های کشاورزی، بام ملی (بانک ملی)، بانک ملل، پاسارگاد، ایران زمین، همراه بانک سینا، همراه بانک دی (دی جت)، بانک سرمایه، موبایلت (بانک سامان)، همراه بانک صادرات، بانک شهر، بانک سپه، بانک اقتصاد نوین (همراه نوین)، همراه بانک ملت، بانک رفاه، بانک گردشگری، بانک تجارت، بانک قرض الحسنه رسالت، بلو بانک (نئو بانک سامان) و بانکینو متعلق به بانک خاورمیانه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم