آریا CVT محصول سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد + فیلم


آریا CVT محصول سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد + فیلم

محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه میزبان جدیدترین خودروهای متنوع و جدید است. حضور در این رویداد مهم از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای...

محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه میزبان جدیدترین خودروهای متنوع و جدید است. حضور در این رویداد مهم از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای عموم آزاد بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، فردا موتور، بهمن موتور، مدیران خودرو از جمله شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه حاضر شده و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

گروه خودروسازی سایپا نمونه آزمایشی کراس اوور آریا را به مشهد آورده تا ابتکار جدید خود را به سایر شرکت‌کنندگان و همین‌طور بازدیدکنندگان نمایش دهد. آریا در حقیقت نسخه هاچبک شاهین است و مشخصات ظاهری و فنی متعددی با این خودرو دارد.

نمای مقابل در مقایسه با شاهین دستخوش تغییراتی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به تزئینات کرومی روی جلوپنجره، ورودی هوا و سپر اشاره کرد. البته چراغ‌های جلو ظاهر قبلی خود را حفظ کرده و به‌روزرسانی خاصی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

آریا یک کراس اوور کامپکت شهری به حساب می‌آید که همانند شاهین، با موتور 1.5 لیتری M15 توربوشارژ در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این موتور به گیربکس CVT پانچ متصل بوده که در بهترین حالت، قدرتی معادل 110 اسب بخار را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

مشخصات درون کابین آریا را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد، چون خودروی حاضر در نمایشگاه، یک نمونه آزمایشی از محصول آینده سایپا محسوب می‌شود. با این وجود می‌توان حدس زد که داخل کابین و تجهیزات آن نیز مشابه شاهین خواهد بود.

طبق گزارش‌های مختلف، سایپا آریا با امکانات گوناگونی عرضه می‌شود تا بتواند هم‌ردیف با سایر رقبای موجود در بازار قرار گیرد. این ماشین به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمزهای ABS، EBD، BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی و ایربگ برای سرنشینان جلو مجهز است. از دیگر تجهیزات خودرو می‌توان به سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، دوربین عقب، استارت بدون دکمه، سنسور نور و ... اشاره کرد.

آریا در بازار فعلی با MVM X22‌ مدیران خودرو رقابت می‌کند. البته این ماشین چینی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت و عملکرد در جایگاه بالاتری نسبت به آریا قرار دارد. قیمت آریا هنوز مشخص نشده، ولی در صورت عرضه این ماشین با قیمت پایین، سایپا می‌تواند به استقبال گرم خریداران، مخصوصا قشر جوان امیدوار باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی