تورم منطقه یورو رکورد زد


تورم منطقه یورو رکورد زد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس برآورد دفتر آمار اتحادیه اروپا، تورم مصرف‌کننده سالانه منطقه یورو در ماه آگوست به رکورد جدید 9.1 درصد رسید. داده‌های یورواستات نشان داد که این رقم از 8.9 درصد در ماه جولای افزایش یافته...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس برآورد دفتر آمار اتحادیه اروپا، تورم مصرف‌کننده سالانه منطقه یورو در ماه آگوست به رکورد جدید 9.1 درصد رسید.

داده‌های یورواستات نشان داد که این رقم از 8.9 درصد در ماه جولای افزایش یافته است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود انرژی در ماه آگوست با 38.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در مقایسه با 39.6 درصد در جولای بالاترین رشد را داشته باشد.

پس از آن مواد غذایی، الکل و دخانیات (10.6 درصد در ماه آگوست، افزایش نسبت به 9.8 درصد در جولای)، کالاهای صنعتی غیر انرژی (5.0 درصد در ماه آگوست، افزایش از 4.5 درصد در جولای) و خدمات (3.8 درصد در ماه آگوست در مقایسه با 3.7 درصد در ماه جولای) قرار دارند.

در همین حال، تورم اصلی، بدون احتساب انرژی، غذا، الکل و تنباکو در ماه آگوست به 4.3 درصد افزایش یافت در حالی که یک ماه قبل چهار درصد بود.

به صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه آگوست به دنبال افزایش 0.1 درصدی در ماه جولای، 0.5 درصد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در