روسیه: حمله دو گروه 60 نفره اوکراینی به نیروگاه زاپوروژیه خنثی شد


روسیه: حمله دو گروه 60 نفره اوکراینی به نیروگاه زاپوروژیه خنثی شد

وزارت دفاع رورسیه در بیانیه ای اعلام نمود که حدود ساعت 06:00 به وقت مسکو، نیروهای اوکراینی در دو گروه خرابکارانه ی 60 نفره در هفت قایق در ساحل مخزن کاخوفکا، در سه کیلومتری شمال شرق نیروگاه اتمی زاپوروژیه حضور پیدا کردند و تلاش کردند نیروگاه را تصرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام نمود که امروز دو گروه خرابکارانه 60 نفره اوکراینی به نیروگاه زاپوروژیه حمله کردند. این نیروها در 7 قایق سوار شده بودند و تلاش کردند از سمت شمال شرقی به نیروگاه اتمی زاپوروژیه وارد شوند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای افزود که در ارتباط با این حمله خرابکارانه نیروهای اوکراینب، تدابیری برای نابودی دشمن از جمله با استفاده از هوانوردی ارتش اتخاذ شده است.
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوروژیه در کنار شهر انرگودار در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوروژیه توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگودار، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوروژیه در مجاورت این شهر ادامه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق