آلمان کشتی‌های جنگی به منطقه هند- اقیانوس آرام می‌فرستد


آلمان کشتی‌های جنگی به منطقه هند- اقیانوس آرام می‌فرستد

همزمان با افزایش تنش‌ها با چین، آلمان نیز کشتی‌های جنگی خود را روانه منطقه هند – اقیانوس آرام می‌کند.

ژنرال «ابرهارد زورن» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آلمان اعلام کرد ارتش آلمان (بوندس وهر) کشتی‌هایی جنگی را به منطقه هند –اقیانوس آرام خواهد فرستاد تا همزمان با افزایش عملیات چین در اطراف تایوان، به مانور‌های نظامی کشور‌های همپیمان ملحق شوند.

به گزارش پایگاه شبکه فاکس نیوز، این مقام نظامی آلمانی مدعی شد: ما نمی‌خواهیم با حضورمان سبب تحریک طرفی شویم؛ اما ترجیح می‌دهیم تا نشانه‌ای قوی از همبستگی با هم پیمانان مان را ارسال کنیم. ما از آزادی ناوبری و ایمنی هنجار‌های بین المللی حمایت می‌کنیم.

ژنرال «ابرهارد زورن» همچنین گفت: ارتش آلمان نیر‌هایی را به استرالیا برای تمرین‌های نظامی سال آتی و به منظور تحکیم حضور خود در این منطقه خواهد فرستاد.

آلمان که در نیمه دوم قرن بیستم میلادی، شیوه‌ای محتاطانه را در زمینه مسائل نظامی پیش گرفته بود، در ماه فوریه و پس از حمله روسیه به اوکراین، متعهد شده است تا مخارج دفاعی خود را به بیش از دو درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی اش برساند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هفته گذشته اعلام کرد ذخایر تسلیحاتی خود آلمان به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین تخلیه شده است؛ اما وی روز دوشنبه از تعهد کشورش به حمایت از اوکراین مادامی که جنگ این کشور طول بکشد، خبر داد.

آلمان کنون نگاه خود را به چین که به تنگه تایوان جنگنده فرستاده، دوخته است. روز یکشنبه دو ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کردند؛ اقدامی که در سال‌های اخیر امری معمول بوده است؛ اما اکنون و در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان همراه با تنش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است