انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر


انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر

کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک که توسط محمد جعفری استاد تمام دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و جمعی از محققان ایرانی نوشته شده است، توسط انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر منتشر شد.

انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک (Soil Erosion Control in Drylands) که به موضوعات خاک شناسی، جنگلداری و اکولوژی گیاهی توجه دارد، علاوه بر اینکه به معرفی تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای استقرار و نگهداری پوشش گیاهی می‌پردازد، سیستم‌های مهندسی زیستی را برای کنترل فرسایش خاک ارایه می‌دهد.

این کتاب که به همت دکتر محمد جعفری استاد تمام دانشگاه تهران و جمعی از محققان نوشته شده است، روی زمین‌های خشک مانند مناطق خشک، نیمه‌خشک و خشک نیمه مرطوب تمرکز دارد که بخش اصلی اکوسیستم‌ها را تشکیل می‌دهند.

کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک ( Soil Erosion Control in Drylands) علاوه بر مقدمه‌ای بر نقش و اهمیت پوشش گیاهی در حفاظت از خاک در برابر فرسایش بادی و آبی، دامنه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای استقرار و نگهداری پوشش گیاهی و همچنین شاخص‌هایی درباره انتخاب گیاهان مناسب برای حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش خاک ارایه می‌دهد.

نویسندگان این کتاب به نوعی روش‌های پیشگیری از فرسایش خاک و مبارزه با آن را از طریق کاربرد گیاهان، با استفاده از سیستم‌های مهندسی زیستی برای کنترل فرسایش خاک و نقش آگروفارستری در پیشگیری از فرسایش خاک را ارایه می‌کنند.

کتاب کنترل فرسایش خاک در مناطق خشک ( Soil Erosion Control in Drylands) می‌تواند برای علاقه‌مندان به کشورهایی با آب و هوای مشابه ایران شامل دبی، کویت، عربستان سعودی، افغانستان و پاکستان مفید باشد.

جعفری استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نویسنده مسئول این کتاب است. محمد طهمورث محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زنجان، محمد احترام از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان، مجید قربانی محقق گروه علوم زیستی دانشگاه سیه‌نا ایتالیا و فاطمه پناهی از گروه مهندسی علوم کویر دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان از اعضای هیأت نویسندگان هستند.

انتشار کتاب کنترل فرسایش خاک تالیف محققان ایرانی در اشپرینگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت