درخواست طالبان از جهان برای کمک به سیل‌زدگان افغانستان


درخواست طالبان از جهان برای کمک به سیل‌زدگان افغانستان

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز از جهان برای کمک به سیل‌زدگان در کشورش تقاضای کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز پنجشنبه در گفتگو با یک رسانه هندی اعلام کرد که افغانستان یک کشور مستقل است و احدی بر آن نفوذ ندارد و لذا تمام تصمیم هایش را به صورت مستقل اتخاذ می کند.

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در نشست بین المللی وزارت خارجه برای جمع آوری کمک ها به آسیب دیده های رویدادهای طبیعی در افغانستان گفت: ۱۶۰ میلیون افغانی پول نقد به بازماندگان زمین لرزه های اخیر در کشور توزیع شده است. برای بیش از ۲۰ هزار خانواده کمک‌ های خوراکی و غیر خوراکی فراهم شده و برای بیش از یک هزار زلزله‌ زده‌ هم سرپناه دایمی ساخته شده است.

وی در بیان تلاش های دولت موقت طالبان در افغانستان اضافه کرد: ۲۰۰ نفر در سیلاب‌های اخیر در کشور جان باختند و ۳۰۰ تَن دیگر هم زخمی شدند. بیش از ۱۲ هزار خانه ویران شده است و ۹ هزار رأس دام نیز تلف شده است.

«امیر خان متقی» افزود: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همکاری با وزارتخانه های دیگر و نهادهای کمک رسان بیش از ۲۰ هزار نفر را از خطر سیلاب نجات دادند. سازمان جهانی غذا برای ۶ میلیون نفر، کمک های غذایی فراهم ساخته است.

این مقام طالبان گفت: زیان های جانی و مالی حوادث طبیعی اخیر در افغانستان بسیا زیاد بود و سیل زدگان بیش از هر زمان دیگری به کمک و حمایت کشورها و نهادهای بین المللی نیاز دارند.

گفتنی است که بر اثر وقوع سیلاب های ناشی از باران های موسمی و فقدان زیرساخت های مناسبی که به دلیل ۲ دهه اشغالگری محور غربی به سرکردگی نیروهای تروریست آمریکائی در این کشور وجود دارند، کابل با مشکلات عدیده ای مواجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا