خسروی‌وفا: دبیرکل کمیته باید یک چهره شناخته شده باشد؛ تغییرات نخواهیم داشت


خسروی‌وفا: دبیرکل کمیته باید یک چهره شناخته شده باشد؛ تغییرات نخواهیم داشت

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انتخاب دبیرکل مهمترین برنامه من در ابتدای کار است و باید یک چهره شناخته شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اهدای مدال طلای المپیک 2012 لندن به کمیل قاسمی ملی‌پوش سابق کشتی آزاد اظهار داشت: مثل بقیه نمی‌توانم زیاد صحبت کنم و ضمناً تمرین تیم ملی کشتی آزاد ساعت 11 صبح آغاز می‌شود. از هیئت اجرایی می‌خواهم به کشتی، تکواندو و رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک کمک کنند و همچنین به سایر رشته‌ها نیز کمک شود تا آنها نیز به موفقیت در المپیک برسند.

وی درخصوص مدال کمیل قاسمی تصریح کرد: حق به حقدار رسید. ورزش پاک یعنی این که مدال را از ورزش ناپاک می‌گیرند و تقدیم کمیل قاسمی می‌کنند و حق به حق‌دار رسید.
رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که شما بعد از انتخاب نخستین حضورتان در کشتی بوده این حضور را چطور می‌بینید، عنوان کرد: با دوستان کشتی‌گیر ناآشنا نبودم، نباید ادعا کنم اما زمانی که جوان بودم خاک کشتی را خورده بودم. آقای دبیر از دوستان من است و حس و حالم مانند این است که نزد یک دوست صمیمی آمده‌ام. باتوجه به شهید گمنامی که اینجا دفن شده همه اینها را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم بتوانم به خوبی انجام وظیفه کنم.
انتخاب دبیرکل کمیته مهمترین کار است
محمود خسروی وفا همچنین در گفتگویی دیگر با اشاره به انتخاب دبیرکل کمیته اظهار داشت: باید درباره برنامه‌های گذشته المپیک مطالعه کنم و مهم ترین کار این است که اول دبیر کل را انتخاب کنیم که برنامه‌های پیش رو را پیگیری کند. باید دبیر کلی انتخاب کنیم که با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها تعامل داشته باشد و از همه مهم تر چهره شناخته شده‌ای باشد.
وی افزود: تعارض و موازی کاری نباید بین فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک باشد و وزارت ورزش و جوانان هم در این زمینه کمک کند اما در کمیته ملی المپیک تغییرات نخواهیم داشت.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره سرنوشت کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا ۳ ماه آینده در کمیته پارالمپیک هستم و پس از آن انتخابات برگزار می‌شود، اما در کمیته المپیک متمرکز خواهم بود.
وی درباره ارتباطات با نهادهای بین المللی گفت: کمیته المپیک قبلی در زمینه دیپلماسی خوب عمل کرده اما برنامه جامع داشتن مهم ترین موضوع است. در زمینه دیپلماسی از ظرفیت‌های وزارت خارجه و فدراسیون‌ها بهره می‌بریم و همه وظایف نباید فقط برعهده کمیته ملی المپیک باشد.
خسروی وفا با اشاره به بحث بودجه بیان کرد: بودجه المپیک و پارالمپیک از هم جدا شده، اما باید فدراسیون‌ها در این زمینه کمک کنند تا به عدالت تقسیم شود.
رئیس کمکیته ملی المپیک درباره اینکه آیا در دوره او بالاخره شاهد حضور فوتبال در المپیک خواهیم بود، گفت: در زمینه حضور فوتبال در المپیک از گذشته به فکر بودم و سعی می‌کنیم این اتفاق مهم بیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید