سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز، خطوط قرمز پلیس


سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز، خطوط قرمز پلیس

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۶۵ درصد از زائران اربعین برای رسیدن به مرز‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از خودروی شخصی استفاده کنند، گفت: آن چیزی که از همکارانم خواسته‌ام این است که نهایت احترام را به مردم بگذارید؛ ولی آن چیزی که نقطه قرمز ما است سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز است.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه برگزاری رزمایش طرح ترافیکی اربعین حسینی پلیس راهور ناجا که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: پس از اینکه شاهد دو سال وقفه در مراسم اربعین بودیم، حالا با لطف امام حسین (ع) شاهد برگزاری مراسم هستیم.

وی با بیان اینکه امسال همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مسئول مشتاقانه آماده برگزاری مراسم هستند اظهار کرد: در ماموریت خود چند هدف را مشخص و ابلاغ کردیم که اولین هدف مدیریت صحیح ترافیک است که به ویژه با نگرش به تصادفات و زائران اربعین آن را در نظر گرفته‌ایم. دومین هدف نیز بحث تسهیل تردد و بحث روان سازی است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه فراجا با ۳۰ هزار نفر در رزمایش اربعین شرکت کرده است، گفت: سومین هدف خدمات رسانی است که در همین راستا نیز پلیس راهور فراجا با ۸ هزار نفر در این ماموریت حاضر شده‌اند.

به گفته هادیانفر، ۶۵ درصد از زائران برای رسیدن به مرزها اعلام کرده اند که می‌خواهند از خودروی شخصی استفاده کنند. ۶۴ درصد از زائران نیز مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند.

هادیانفر تاکید کرد: سیستم های کنترلی و نظارتی پلیس در جهت افزایش ایمنی استفاده می شوند، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ راننده سبب حوادث رانندگی شده اند و باید شرایطی به وجود آوریم که به رانندگان پرخطر هشدار داده شود.

رئیس پلیس راهور اظهار کرد: آن چیزی که از همکارانم خواسته‌ام این است که نهایت احترام را به مردم بگذارید و از قصورهای کوچک صرف نظر کنید ولی آن چیزی که نقطه قرمز ما است سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز است.

هادیانفر با تاکید بر اینکه ۱۴۰۰ تیم از پلیس راه در آماده باش هستند افزود: ۳۵ بالگرد از دستگاه های مختلف و پلیس، جایروپلن و پهپاد را در ماموریت اربعین به کار خواهیم گرفت. همچنین ۸۶۳ پایگاه ثابت، بیش از ۲ هزار و ۱۲۷ پایگاه سیار و ۲۴ هزار و ۶۵۷ نفر از ۸ دستگاه در تمام محورها هستند و در قالب هزار و ۳۰۰ تیم فعالیت می کنند.

رئیس پلیس راهور در پایان با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۳۴ خودرو و موتورسیکلت در ماموریت اربعین به کار گرفته شده، اظهار کرد: از مردم تقاضا می کنیم سفرهایشان را مدیریت کنند تا دچار مشکل نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات