ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ساعت در سمت خط مقدم تحت کنترل اوکراین معطل شدند


ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ساعت در سمت خط مقدم تحت کنترل اوکراین معطل شدند

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام نمود که ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ساعت در سمت خط مقدم تحت کنترل اوکراین به تاخیر افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس انرژی اتمی اعلام نمود که ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ساعت در سمت خط مقدم تحت کنترل اوکراین معطل شدند.
گفتنی است، امروز بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایست بازرسی در "نووالکساندروکا" حضور دارند، حرکت آنها در 20 کیلومتری خط مقدم متوقف شده اند، انها برای انجام بازرسی از ایستگاه اتمی زاپوروژیه وارد این شهر شده بودند.
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوروژیه در کنار شهر انرگودار در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوروژیه توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگودار، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوروژیه در مجاورت این شهر ادامه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!