پیروز در طبیعت رهاسازی نمیشود / انتقال ایران به توران کار اشتباهی بود


پیروز در طبیعت رهاسازی نمیشود / انتقال ایران به توران کار اشتباهی بود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف ما از تکثیر یوزپلنگ حفظ ژنوم گونه بوده است و هدفی برای رهاسازی پیروز در طبیعت نداریم.

حسن اکبری گفت: ایران، یک ظرفیتی بود که وجود داشت، و به توران منتقل شده بود که این انتقال کار درستی نبود، آن هم در مکانی که فاصله زیادی با امکانات و خدمات درمانی داشت، و این روند تاثیر منفی بر حفاظت میگذاشت، اما به هر حال تکثیر اتفاق افتاد و با کمک دامپزشک آفریقایی فرآیند تکثیر کامل شد. اکنون پیروز ۴ ماهه است و حال فرزند و مادر خوب است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف ما از تکثیر یوزپلنگ حفظ ژنوم گونه بوده است و هدفی برای رها سازی پیروز در طبیعت نداریم، بنابراین قرار نیست آن را طوری پرورش دهیم تا به طبیعت برگردد، چون امکان رها سازی یک حیوان متولد شده در اسارت وجود ندارد.

به گفته‌ی اکبری، با اقداماتی نظیر افزایش تجهیزات حفاظتی، آموزش، افزایش طعمه از طریق حفاظت مناطق آزاد، میتوانیم زیستگاه توران و میاندشت را به یک محدوده دارای طعمه و امن برای یوزپلنگ تبدیل کنیم، هنوز در منطقه توران و میاندشت جمعیت پویایی داریم، معتقدیم که با اقدامات حفاظتی میتوان یوز ایرانی را نجات داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس