رشد صادرات و کاهش واردات کالا در مرزهای کرمانشاه


رشد صادرات و کاهش واردات کالا در مرزهای کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد صادرات و کاهش واردات کالا طی پنج ماهه نخست سال جاری در مرزهای کرمانشاه خبر داد.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد صادرات کالا طی پنج ماهه نخست سال‌جاری، اظهار کرد: در این مدت یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۳۵ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۷۷ تن کالا از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: میزان کالای صادر شده در پنج ماهه نخست سال جاری این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۱۴ درصد افزایش و از حیث وزن رشد هشت درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به انواع کالاهای صادراتی از مرزهای کرمانشاه، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادر شده از مرزهای کرمانشاه هستند.

رحمانی پور بیان کرد: از مجموع کالاهای صادراتی ۳۴۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۲۹ دلار کالا به وزن ۸۵۰ هزار و ۵۱۷ تن از مرز خسروی خروج داشته که بیشترین سهم صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است و گمرک پرویزخان و سومار نیز به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه نخست سال جاری، خاطر نشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۸۸۸ دلار کالا به وزن چهار هزار و ۶۲۱ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۵ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل: آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید و … بوده است.

رحمانی پور به رشد ۴۹ در صدری صادرات کالا از گمرک مرزی سومار اشاره و عنوان کرد: در پنج ماهه نخست از سال جاری ۲۲۳ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۸۹ دلار کالا به وزن ۵۴۹ هزار و ۹۲۰ تن از گمرک سومار به کشور عراق صادر شده که از لحاظ ارزش ۴۹ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۱۸ درصدی داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، مصنوعات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید