بروزرسانی مهم اپل برای گوشی های بسیار قدیمی آیفون


بروزرسانی مهم اپل برای گوشی های بسیار قدیمی آیفون

با وجود اینکه اپل تمایلی به پشتیبانی از محصولات قدیمی خود ندارد، اما امروز یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های آیفون ۵ و آیفون ۶ و چند محصول قدیمی دیگر منتشر کرده است. این آپدیت امنیتی ۲۵۷ مگابایتی در واقع یک آسیب‌پذیری در WebKit را رفع...

با وجود اینکه اپل تمایلی به پشتیبانی از محصولات قدیمی خود ندارد، اما امروز یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های آیفون ۵ و آیفون ۶ و چند محصول قدیمی دیگر منتشر کرده است. این آپدیت امنیتی ۲۵۷ مگابایتی در واقع یک آسیب‌پذیری در WebKit را رفع می‌کند که به هکرها اجازه می‌دهد از راه دور امکان اجرای کدهای اختیاری را داشته باشند.

اپل امروز یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های اپل منتشر کرد که با به‌روزرسانی‌های قبل کمی تفاوت دارد. به گفته اپل این به‌روزرسانی امنیتی برای دستگاه‌های قدیمی این شرکت در نظر گرفته شده است، مدل‌هایی که دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود یا به آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS مجهز نیستند.

این آپدیت بسیار مهم با شماره ساخت 16H71 و برای سیستم‌عامل iOS 12 منتشر شده است و دستگاه‌های قدیمی اپل از جمله آیفون ۵اس، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، اولین مدل از iPad Air، iPad mini 2، iPad mini 3 و حتی نسل ششم آیپاد تاچ می‌توانند آن را دریافت کنند.

بروزرسانی مهم اپل برای گوشی های بسیار قدیمی آیفون

هدف از انتشار این به‌روزرسانی رفع یک آسیب‌پذیری امنیتی در WebKit است. این آسیب‌پذیری WebKit محصولات قدیمی اپل منجر به اجرای کدهای اختیاری می‌شود و این شرکت اعلام کرده است که اخیراً چند گزارش مبنی بر سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری دریافت کرده است.

نیازی به توضیح نیست که در صورت داشتن یکی از دستگاه‌های ذکر شده، این به‌روزرسانی امنیتی را باید هرچه سریعاً دریافت کرده و از هرگونه سوءاستفاده احتمالی هکرها جلوگیری کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- هشدار افتا: مراقب بروزرسانی های جعلی کروم و اج باشید
- پشت پرده اس اس دی 30 ترابایتی پانصد هزار تومانی

اعلان مربوط به انتشار این آپدیت امنیتی برای تمام محصولات قدیمی فعال ارسال شده و کاربران می‌توانند فایل ۲۵۷ مگابایتی آن را به سادگی دانلود کنند. در صورت عدم دریافت این اعلام، به بخش تنظیمات (Settings) رجوع کرده و سپس گزینه عمومی (General) و در نهایت گزینه به‌روزرسانی نرم‌افزاری (Software Update) را انتخاب کنید تا پس از دانلود و نصب بسته امنیتی جدید، آسیب‌پذیری WebKit رفع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی