دو ساعته به ایستگاه مداری وارد شوید


متخصصین علوم فضایی روسیه در روند طراحی ایستگاه مداری این کشور، طرح جدیدی موسوم به طرح و الگوی رویکرد دو ساعته برای فضاپیمای ترابری پروگرس ایجاد کرده اند که امکان دسترسی دو ساعته ایستگاه فضایی این کشور را فراهم می...

دو ساعته به ایستگاه مداری وارد شوید

متخصصین علوم فضایی روسیه در روند طراحی ایستگاه مداری این کشور، طرح جدیدی موسوم به طرح و الگوی رویکرد دو ساعته برای فضاپیمای ترابری پروگرس ایجاد کرده اند که امکان دسترسی دو ساعته ایستگاه فضایی این کشور را فراهم می کند.

به گزارش سیناپرس، پس از اعلام جدایی روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی و تصمیم این کشور مبنی بر تاسیس ایستگاه مداری ویژه روسیه در مدار زمین، به نظر می رسد مراحل طرح و اجرای این ایستگاه فضایی جدید با سرعت زیادی در حال اجرا است. بر این اساس، روند دسترسی به ایستگاه فضایی جدید بسیار کوتاه تر از زمان فعلی خواهد بود.

گفتنی است یکی از دشوار ترین و مهم ترین مراحل ماموریت های حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، نحوه پهلوگیری و اتصال فضاپیماها با ایستگاه فضایی محسوب می شود که می تواند ساعت ها به طول انجامد. در طرح جدید روسیه، فضاپیماهای ترابری قادر هستند تنها طی دو ساعت عملیات پهلوگیری را انجام دهند.
در این رابطه رافائل مرتزین (Rafail Murtazin) رئیس بخش بالستیک شرکت راکت و فضایی انرجیا که طراحی و تولید ایستگاه مداری روسیه را بر عهده دارد به خبرنگاران گفت که یک الگوی دو ساعته جدید برای نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌ طور خاص برای وسیله نقلیه باری Progress MS-21 که در ماه اکتبر به فضا پرتاب می‌شود، ایجاد شد. ما از این الگو و فناوری جدید در ایستگاه مداری خود نیز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سیناپرس، رافائل مرتزین در خاتمه توضیحاتش افزود: متخصصان پیشنهاد می کنند که برای پهلوگیری سریع فضاپیما به ایستگاه مداری، یک الگو را اجرا کرده و فقط بخش بسته شدن خودکار موجود را رها کنیم. این الگو الگوی دو ساعته نام دارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید