برزیل شکست‌ناپذیر نیست؛/ کارخانه: نباید اعصاب تیم را به هم بریزیم


برزیل شکست‌ناپذیر نیست؛/ کارخانه: نباید اعصاب تیم را به هم بریزیم

مصطفی کارخانه معتقد است که نباید شکست برابر هلند بیش از حد بزرگ شود.

به گزارش "ورزش سه"، با شکست برابر هلند فرصت سرنشینی برای تیم ملی والیبال ایران از دست رفت تا شاگردان بهروز عطایی در مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان با یکی از قدرت های دنیا یعنی برزیل مواجه شوند.

مصطفی کارخانه در خصوص مسابقه ایران برابر هلند اظهار کرد: حریف تیم قدرتمندی بود که یکی از بهترین پشت خط زن‌های دنیا در آن بازی می‌کند. ما شب گذشته برابر هلند بد بازی کردیم و مسابقه‌ای را که می‌توانستیم به ست پنجم بکشانیم و در ست چهارم هفت امتیاز جلو بودیم به آن‌ها واگذار کردیم.

فراموش نکنیم که در کمتر از دو ماه قبل با نتیجه سه بر صفر به هلند باخته بودیم و حالا با نتیجه سه بر یک مغلوب این تیم شدیم. این موضوع نشان می‌دهد تیم شکل بهتری گرفته و مسابقات متعدد هماهنگی‌های لازم را میان بازیکنان ایجاد کرده است. عطایی هم شناخت بهتری از تیم پیدا کرده و حضور و پیشرفت برخی بازیکنان مثل علی اصغر مجرد، مرتضی شریفی و امیر اسفندیار، مرتضی صالحی و محمد طاهر وادی باعث عملکرد بهتر ایران شده است.

کارخانه با تاکید بر این که تنها نقط ضعف تیم ملی همین هفت امتیاز بالاتر در ست چهارم بود، توضیح داد: در این ست بازیکنان مدیریت خوبی نداشتند و بازی از کنترلشان خارج شد. در واقع هلند تیم ما را نبرد و این ایران بود که نتیجه را به هلند واگذار کرد. این مسابقه به ما درس داد هوشیارتر باشیم و اگر می خواهیم جایگاه بهتری داشته باشیم باید در کنار بازی بی مهابا، فکر شده هم عمل کنیم. زمانی که در امتیازات جلو هستیم بازی را مدیریت کنیم. این گونه نیست که در یک ست جلو باشیم و مسابقه را ببریم در مسابقه با هلند ست چهارم بازی به یک باره رها شد در حالی که باید بازیکنان ست را از دست نمی‌دادند.

برزیل شکست‌ناپذیر نیست؛/ کارخانه: نباید اعصاب تیم را به هم بریزیم

همین مسابقات بازیکنان ما را باتجربه‌تر می کند. کادر فنی مسلما درس بزرگی از این مسابقه گرفتند که باید برای پیروزی دست به هر کاری زد. البته تا به اینجا تیم ملی کشورمان نتایجی عالی به دست آورده و در مجموع کادر فنی و بازیکنان نمره قبولی می گیرند. تیم‌های قدرتمندی مثل آرژانتین، لهستان و آمریکا را پیش از این شکست داده‌اند. درست است که دیشب خوب بازی نکردند و همه باید از کادر فنی گرفته تا بازیکنان مسئولیت این شکست را بپذیرند اما در مجموع تیم ملی در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشت و به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کرد.

کارخانه با اشاره به این که برزیل تیمی خوب و حرفه‌ای است که در تمام مسابقات مقدماتی‌اش پیروز شده، گفت: برزیل دو بازیکن شاخص مثل لئال دارد اما به این شکل نیست که تیمی شکست‌ناپذیر باشد. ملی‌پوشان باید با هوشیاری برابر حریف برای نتیجه بهتر تلاش کنند. با اتحادی میان بازیکنان و ذهنی آماده در مسابقه برابر برزیل حاضر شوند و بدانند با هوشیاری بیشتر می‌توانند بهتر از این بازی کنند.

ورزش حرفه‌ای دو وجه دارد. ابتدا لذت بردن از روزهای خوب است مثل لذت بردن از پیروزی برابر آرژانتین و وجه دیگر صبر و شکیبایی در روزهای شکست است. آمریکا و ژاپن هم تیم‌های قدرتمندی هستند اما شکست را تجربه کردند. باید در شکست برابر هلند صبور باشیم و اعصاب تیم را بهم نریزیم. این تیم در حال رشد کردن است و چون جوان است نوسان‌های بسیاری دارد. به همین دلیل هنوز برای انتقاد زود است. وقتی تیم به ایران برگشت می‌توانیم این انتقادات را بیان کنیم. تیم ایراداتی دارد اما کادر فنی که تا به اینجا تیم را رشد داده قابلیت برطرف کردن این ضعف‌ها را دارد پس زمان دهیم تا در آینده شرایط والیبال ما بهتر شود. باید به تیم آرامش تزریق کنیم تا در مسابقه برابر برزیل عملکرد بهتری داشته باشند. اگر والیبال کشور را دوست دارید الان زمان حمایت از تیم ملی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است